FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden  (gelezen 18200 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #30 Gepost op: 15 augustus 2017, 11:48:07 »

Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden om apart te betalen voor het forum of 2 soorten lidmaatschappen in te stellen, een forumlidmaatschap en een volledig lidmaatschap en als dan de contributie in totaal iets hoger wordt mag ook geen probleem zijn. Laten we zeggen dat de prijs best ongeveer gelijk mag zijn aan een tank BP Ultimate (tank van een FJ1100/1200 dan).

Fred
The pen(cil) is mightier than the sword.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #31 Gepost op: 15 augustus 2017, 12:02:29 »

Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden om apart te betalen voor het forum of 2 soorten lidmaatschappen in te stellen, een forumlidmaatschap en een volledig lidmaatschap en als dan de contributie in totaal iets hoger wordt mag ook geen probleem zijn. Laten we zeggen dat de prijs best ongeveer gelijk mag zijn aan een tank BP Ultimate (tank van een FJ1100/1200 dan).

Fred

Op zich geen slecht idee.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6205
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #32 Gepost op: 15 augustus 2017, 12:27:51 »

Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden om apart te betalen voor het forum of 2 soorten lidmaatschappen in te stellen, een forumlidmaatschap en een volledig lidmaatschap en als dan de contributie in totaal iets hoger wordt mag ook geen probleem zijn. Laten we zeggen dat de prijs best ongeveer gelijk mag zijn aan een tank BP Ultimate (tank van een FJ1100/1200 dan).
Fred

Dat is de huidige situatie.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #33 Gepost op: 15 augustus 2017, 12:37:47 »

Vertel mij waar jij een lege tank voltankt voor 15 euro (en dan ook nog BP Ultimate). En nu is er alleen een volledig lidmaatschap, dus voor iedereen hetzelfde.

Fred
The pen(cil) is mightier than the sword.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2017, 13:07:34 »

Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden om apart te betalen voor het forum of 2 soorten lidmaatschappen in te stellen, een forumlidmaatschap en een volledig lidmaatschap en als dan de contributie in totaal iets hoger wordt mag ook geen probleem zijn. Laten we zeggen dat de prijs best ongeveer gelijk mag zijn aan een tank BP Ultimate (tank van een FJ1100/1200 dan).
Fred

Dat is de huidige situatie.

Denk dat Fred bedoeld, een forum lidmaatschap voor een kleiner bedrag, en dan het volle lidmaatschap voor een hoger bedrag.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #35 Gepost op: 15 augustus 2017, 14:54:22 »

863 niet betalende forumleden tegen 67 betalende.

Prachtig, moet je kijken hoeveel omzet er nog gemaakt kan worden. Filter nog even op laatste 6 maanden als laatst ingelogd, blijven er misschien 150/200 over??

Database email eruit over de regels die aangepast worden ivm. betalingen, bereik database 870 man, komt sowiesow omzet uit! :)

We zijn geen bedrijf hé

Lol nee anders was t al failliet;) :(.

Ik doel er op dat je met omzet meer mogelijk kan maken, en omzet is helemaal geen winst. Met omzet kunnen er veel dingen mogelijk gemaakt worden.
De opmerking hieronder over: "verplaatsen" is zeker een idee.  Kennis openbaar maken is leuk en prima, maar een bijdrage aan de club is totaal niet gek, ook als je 1x per half jaar inlogt om wat rond te klikken en info op te doen. Ik zag een antwoord hieronder van iemand: 15 euro is helemaal niets in verhouding tot wat er mee kunt lezen en zelf kunt maken. Dit kan honderden euro's besparen. Zo is het maar net.

15 euro moet voor geen enkel een drempel zijn of te klagen? We zijn geen studenten vereniging waar alles goedkoop moet, ik verwacht dat het gros toch wel zelf zijn geld binnen haalt? Met de bovenstaande mentaliteit, en intro tekst verbetering over het 'FJ betalende lid" kunnen we een heel sterk bericht afgeven aan mogelijk nieuwe of bestaande leden toch?

Hoe leuk? 15 euro voor een hoop kennis, ik zeg: Excel analyse maken, login van 1 jaar max filteren, reminder email sturen naar alle oudere logins dat we nog bestaan en een reminder email naar bestaande leden, dan 1x per half jaar een reminder email naar het hele bestand met de herinnering voor een donatie. Zorg dan dat er standaard bedragen in de mail staan waar ze op kunnen klikken en automatisch vanuit 3 kliks dit kunnen storten op de club rekening.

Kleine investering = omzet verbetering / maximalisatie met 30 min tot 2u werk.

Wie weet pakt dit wel heel leuk uit, wie weet niet, nou dan hebben we wat tijd weg gegooid! :) maar wel het maximale uit 't forum proberen te halen. Waarom? omdat 't kan!
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2017, 15:04:08 door magnetron »

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2017, 16:30:09 »

Met schieten zonder ideeën komen we helaas niet verder.  :embarassed:
Nee. Maar al brainstormend wellicht wel. Het is geen gemakkelijk onderwerp. Wellicht vormt zich op een gegeven moment een idee. Als iemand pasklare antwoorden en ideeën had zouden die al wel bekend zijn denk ik.

1: We zouden de treffens kunnen schrappen uit de begroting en volledig voor rekening kunnen laten komen van de deelnemers. Nu betaalt de club een deel.

2: We zouden de sleuteldagen niet meer gratis kunnen maken. Bezoeken is gratis maar sleutelen kost een x-bedrag.

3: We zouden moeilijke onderdelen kunnen aanbieden in de clubshop. Denk aan imitatie onderkuipjes en spuitbussen verf in kleur en sticker setjes, masters, slaves enz.

4: De meet en greet zou een klein bedrag mogen kosten

5: Laten we eens iets anders organiseren als het geijkte treffen: Rondleiding op Assen of Zandvoort, bezoek motormuseum met korting maar winst voor de club, VRO met korting maar winst voor de club.

6: meer tijd investeren in het regelen van significante korting op het vertoon van de clubpas (die er niet meer is). Wellicht icm Yamaha Nederland. Maar wellicht ook bij landelijke benzinemerken.

7: Het tonen van reclame op de site en het forum. We worden veel bezocht. Een banner zou best wat op kunnen leveren. er zijn mogelijkheden met Google bijvoorbeeld maar ook zelf ruimte verkopen is mogelijk.

8: Actief en persoonlijk FM benaderen of ze niet lid willen worden.


FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6205
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #37 Gepost op: 15 augustus 2017, 17:26:36 »

En 9: Een gedeelte van het forum achter een 'betaalmuur'.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #38 Gepost op: 15 augustus 2017, 17:58:33 »

Eelco,

Zitten goede ideeën bij, maar ik zou het niet leuk vinden als bijv. de sleuteldagen voor leden ook betaald zouden worden. Ik ben niet zo van de treffens/toerritten, maar vind het niet erg als mijn contributie ook daarvoor gebruikt wordt. Ik ben zelfs bereid meer contributie te betalen als dat nodig is. Verder zijn er ook dingen die een significante investering behoeven, zoals moeilijke onderdelen. Punten 7 en 8 kun je zeker over nadenken, maar uiteindelijk lijkt mij het makkelijkst om een bijdrage te vragen voor het forum, dit kost de club geld om te onderhouden en het is best leuk dat we bezoekers hebben die meeliften, maar die mensen besparen vaak aanzienlijke bedragen en betalen niet mee.

Fred
The pen(cil) is mightier than the sword.

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #39 Gepost op: 15 augustus 2017, 19:11:53 »

Ook ik vind dat er goede ideeën bij zitten en zonder opstapeling van ideeën kom je natuurlijk nergens. Een aantal van die genoemde ideeën zijn overigens al in de achtergrond in motion zal ik maar zeggen maar en dat is eigenlijk het grootste struikelblok: het opperen van ideeën is 1 ding maar wie gaat dat in de praktijk tot uitvoer brengen. Moet ook het bestuur dit doen?
Op zich is het wel duidelijk dat het aantal( betalende) leden terugloopt. Dit betekend ook dat het aantal leden dat nu überhaupt iets willen organiseren voornamelijk door het bestuur wordt geleverd en dat kan toch niet de bedoeling zijn .

Nogmaals ik juich het toe dat er ideeën worden geopperd en hoop dat er nog velen volgen
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

RJH-FJ

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #40 Gepost op: 15 augustus 2017, 19:58:21 »

Aldus Mark;
""eén idee en vele meningen  :mrgreen:
Maar alle reacties op één na zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen.  :wink:

Dus ga ik even in op de reactie van die ene die geen bijdrage doet.  RJH-FJ
Ik snap dat je meerdere hobbies hebt.......... zijn die ook gratis?
Je bent al meerdere malen geholpen en hebt zelfs onderdelen verkregen.
Hoeveel geld heb je daardoor bespaart en denk dan even aan onderdelen elders kopen of naar een motorzaak moeten omdat je zonder dat advies er zelf niet uit was gekomen?""

Tot zover citaat van Mark.

Alle reacties zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen, dat is ook de harde kern van deze vereniging.
De meesten die lid zijn van een forum gebruiken het om informatie uit te wisselen, niet om lid te zijn van een vereniging.Dat is ook mijn insteek, ik hoef geen bijeenkomsten etc. wil alleen graag mijn Fj aan de rol houden en indien mogelijk iemand van advies dienen en verder leren van alles wat er voorbij komt.
Volgens mij moet je het forum dan ook los zien van de vereniging(met bijbehorende activiteiten)
Maar tja , ik ben geen eigenaar van deze forum, dat zullen jullie als vereniging wel zijn , het is aan jullie om hierover te beslissen, het gaat ook niet om die paar euro.


Ik ben ook actief op het camperforum , met dezelfde intenties als hierboven , daar word ook nooit naar geld voor informatie of lidmaatschap gevraagd, men heeft ook geen onkosten; geen sleuteldagen , ritjes o.i.d. die door de leden betaald moeten worden.
Waarschijnlijk worden de kosten voor de site door de reclamebanners gedekt en als een groepje een weekend met elkaar weg wil betaald ieder zijn eigen onkosten.

We horen wel wat de uitkomst word :mrgreen: Als het betalen word dan mot t maar :-D :2funny:
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2017, 21:04:51 door RJH-FJ »
FJ-1200  '86
XV750 VIRAGO '84

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #41 Gepost op: 15 augustus 2017, 20:47:05 »

Ik begrijp je standpunt. Maar er is wel een duidelijk verschil. Het camperforum is inderdaad een platform om informatie uit te wisselen. Het zelfde geldt voor het Hyundai forum, het Opel Ampera Forum, het Toyota Hybrid forum, het Peogeot 306 forum, het Duitsland forum en nog wat fora waarop ik actief ben. De Yamaha FJ Owners Club is echter een motorclub met het forum als communicatie middel. Dat is een andere insteek. Dat zelfde is met de Dutch American Van Club waar ik lid van ben. Dat is een Autoclub met een forum als communicatiemiddel. Ook daar betaal ik 45 euro contributie voor.

Ik begrijp heel goed dat in deze moderne multimedia tijden die grens tussen fysieke en virtuele club erg dicht bij elkaar zijn gaan liggen. Om deze reden heb ik een jaar geleden een posting gedaan over FJ club 2.0. Dit omdat ik vond en vind dat de club meer dan uitstekend draaide en het bestuur een uitermate dikke pluim verdiende (en verdient) maar dat we stil blijven staan in onze ontwikkeling en dat er onvoldoende plannen liggen voor de toekomst van de club. En stilstand is achteruit gang. Denk erom, dit is ABSOLUUT geen kritiek naar het bestuur of naar wie dan ook. Maar wellicht zijn hier meer mensen met bijvoorbeeld een NIMA opleiding. Zij zullen beamen dat je als bedrijf (in ons geval club) een toekomstvisie moet hebben. Wat willen we hebben bereikt over 5 jaar en hoe? Naar mijn gevoel ontbreekt dat in onze club. De dagelijkse leiding gaat perfect, kan niet beter. Maar een lange termijnplanning ontbreekt. Waarschijnlijk omdat er domweg nooit iemand aan gedacht heeft of omdat de noodzaak er niet was. Maar het is nog niet te laat.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6205
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #42 Gepost op: 15 augustus 2017, 20:50:24 »

Aldus Mark;
""eén idee en vele meningen  :mrgreen:
Maar alle reacties op één na zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen.  :wink:

Dus ga ik even in op de reactie van die ene die geen bijdrage doet.  RJH-FJ
Ik snap dat je meerdere hobbies hebt.......... zijn die ook gratis?
Je bent al meerdere malen geholpen en hebt zelfs onderdelen verkregen.
Hoeveel geld heb je daardoor bespaart en denk dan even aan onderdelen elders kopen of naar een motorzaak moeten omdat je zonder dat advies er zelf niet uit was gekomen?""

Alle reacties zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen, dat is ook de harde kern van deze vereniging.
De meesten die lid zijn van een forum gebruiken het om informatie uit te wisselen, niet om lid te zijn van een vereniging.Dat is ook mijn insteek, ik hoef geen bijeenkomsten etc. wil alleen graag mijn Fj aan de rol houden en indien mogelijk iemand van advies dienen en verder leren van alles wat er voorbij komt.
Volgens mij moet je het forum dan ook los zien van de vereniging(met bijbehorende activiteiten)
Maar tja , ik ben geen eigenaar van deze forum, dat zullen jullie als vereniging wel zijn , het is aan jullie om hierover te beslissen, het gaat ook niet om die paar euro.


Heu, dat is niet wat ik heb geschreven.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

RJH-FJ

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #43 Gepost op: 15 augustus 2017, 21:08:10 »

Sorry Mark , is nu aangepast,ik heb het citaat voor de duidelijkheid onderstreept, was idd niet heel duidelijk dat het alleen ging om het gedeelte tussen aanhalingstekens. :embarassed:
FJ-1200  '86
XV750 VIRAGO '84

Wilbert

  • Gast
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #44 Gepost op: 15 augustus 2017, 21:37:49 »

Wat willen we hebben bereikt over 5 jaar en hoe? Naar mijn gevoel ontbreekt dat in onze club. De dagelijkse leiding gaat perfect, kan niet beter. Maar een lange termijnplanning ontbreekt. Waarschijnlijk omdat er domweg nooit iemand aan gedacht heeft of omdat de noodzaak er niet was. Maar het is nog niet te laat.
Neem maar aan dat hier juist wel altijd over gesproken wordt, en dat het tijdens elke bestuursvergadering over de toekomst gaat.

Ook over de verre toekomst wordt nagedacht, met de nodige beslissingen die erbij horen en de punten die we eventueel mee moeten nemen naar de ALV.

Zelf ben ik het voor 100% met Mark eens, maar volg dit draadje graag en wil zeker de meningen van de andere leden weten.


Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9  Allemaal   Omhoog