FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 ... 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 ... 1060   Omlaag

Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.  (gelezen 2214633 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Kraanvogel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3889
  • Uit de enige Zuiderzeepolder. (Wieringermeer)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #570 Gepost op: 25 april 2010, 20:17:59 »

Vandaag de 51e Tulpenrit georganiseerd.
325 motoren en trikes en ook een paar FJ's aan de start. :mrgreen:
Perfect weer en een mooie rit volgens alle deelnemers.
Volgend jaar maar eens een officiele FJ tocht van maken? :roll:
Dit jaar deed de H-D club Nederland afdeling N-H mee met 29 motoren, dat moeten wij toch kunnen verbeteren. :?

Groet, Gerard. :coolsmiley:
Alles op z'n tijd, maar wel rap een beetje.

Honda ST1100A CBS ABS TCS black 1996 V4 100pk
Volvo S80 II 2.5T Geartronic Summum zwart 11-2006 200pk G3 lpg
Volvo S40 2.4i zilver metallic 01-2005 170pk
Volledig uitgeruste motorwerkplaats.
Henra 2,7 tons 3 zijdige kipper / plateauwagen / oprijwagen '02
Batavus Staccato '07 1mk metallic blauw/brons
van Bommel maat 47 donkerblauw
5820 Kwh zonnepanelen
300 L. zonneboiler met warmtepomp en 4 zonnecollectoren
2000 Kwh aandelen windmolen "de Trouwe Wachter"

Wouter

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 790
  • Broek op Langedijk
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #571 Gepost op: 25 april 2010, 21:31:20 »

Vandaag de tulpenrit gereden. Erg mooie rit. Super georganiseerd. Volgend jaar staat hij weer in de planning.
Moest alleen tussendoor nog even naar een verjaardag, waardoor ik pas in de avond in wieringerwerf was.

Menno

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7933
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #572 Gepost op: 25 april 2010, 22:03:46 »

Bij mij waren de busjes niet zo smerig en aangetast als ik bij anderen gezien heb..  bij mij dus ook geen wereld van verschil na de uitvoering van dit klusje..  maar moet wel zeggen dat het geheel een stuk soepeler aanvoelt nu.. 

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12622
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #573 Gepost op: 26 april 2010, 17:09:39 »

Het startknopje van mijn eerste CB 550 was afgebroken, kon via Rene van Manen een los startknopje kopen, dat erin gezet (2,40 euro).

Blijkt nu dat ik jaren heb gereden met een verkeerd gemonteerd startknopje, en dat die mede daardoor dan nu na 32 jaar is afgebroken.

Gelukkig zit er nog een kickstarter op die dingen.

Garantie was vervallen, dat dan weer wel.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2010, 22:59:11 door Beertje »
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3843
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #574 Gepost op: 27 april 2010, 01:20:53 »

pc opnieuw laten installeren door onze wizzkid Eric in Vessem. Nog maar effe wijntje pakken en dan slapen.
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #575 Gepost op: 27 april 2010, 17:21:46 »

Vanochtend met mijn Fjeetje een onverwachte stoplichtsprint gedaan met een FJR1300-rijder uitlopend in een dragrace tot het volgende stoplicht.
We hadden er allebei veel zin in en gaven alles! J.z.s  :angel: wat gingen we er hard vandoor!
Hij stond iets beter voor de streep dan ik en was daardoor een fractie eerder weg maar ik haalde hem weer bij en het ging verder zo'n 150 meter gelijk op tot hoogst illegale snelheden. gelukkig was de  :police: nog koffie aan het drinken.

Jongens, er gaat echt niets boven een FJ!

Heerlijk adrenalineshotje gehad! :-D

Nu maar weer rustig huiswaarts tuffen
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Jan van Breenen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 237
  • Purmerend
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #576 Gepost op: 27 april 2010, 17:37:08 »

Ik wil niet eigenwijs doen (nou ja ... een beetje dan), maar jij gaat met een FJ echt niet van een FJR winnen als het op acceleratie aankomt!!

groet,

FJvB
fjvb

FJ 1200 '91 3XW wet pale brown

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #577 Gepost op: 27 april 2010, 19:57:20 »

Theoretisch gezien zou de FJR eerder weg moeten zijn. Ligt natuurlijk ook aan de piloot die erop zit en of ie een beetje oplet.

Valt me trouwens tegen dat ze de FJR niet veel lichter hebben kunnen maken...
« Laatst bewerkt op: 27 april 2010, 19:59:28 door Mischa »

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #578 Gepost op: 28 april 2010, 13:38:10 »

Ook ik ben niet graag eigenwijs maar zeker wel onderzoekend van aard. De stelling van Jan prikkelde me dus om eens naar wat cijfers op zoek te gaan over de prestaties van beide Yamaha's en ik heb hier ook het een en ander over gevonden. Ik meen zeker niet dat hiermee empirisch bewijs is geleverd, maar de bevindingen van een internationaal gerenommeerd motorblad en onze onvolprezen internationale web-encyclopedie kunnen wel een redelijk betrouwbare indicatie geven.
Vaststaat dat beide motoren onvervalste koppelbeesten zijn die in vele opzichten zeker zeer aan elkaar gewaagd zijn. Ik zag dat Jan zelfs over beide modellen beschikt en dus een bovengemiddelde ervaringsdeskundige is! Ben dan ook benieuwd of er in de cijfers herkenning is terug te vinden.

In de hieronder staande accelaratiecijfers met bronvermelding wordt naar mijn bescheiden mening juist precies bevestigd wat er tijdens "mijn" dragrace gebeurde: We gingen er allebei zo hard als we konden vandoor: volgas en vloeiend door de versnellingen, mijn FJ liep in op de FJR en wat later ging het nagenoeg gelijk op tot we remden. De FJR is een kanon van motor maar de "oude" FJ doet er niet voor onder en kan tot de 100 km/h zelfs een paar tienden sneller zijn t.o.v het 2e model FJR (naar ik meen Jan's model). Zou dit een 3e generatie FJR zijn dan wordt de winst nog een paar tienden groter, is het een 1e generatie dan neemt de winst met 1 tiende af.
Ik besef ook dat er niets gaat boven een rechtstreekse vergelijking in de praktijk omdat ook de menselijke factor meespeelt.
Dat genoegen heb ik al gehad en ik heb ervan genoten. Wie weet is het voor herhaling vatbaar.

Met groet,

Rob

http://195-240-160-47.ip.telfort.nl/pages/autosmotoren/yamaha-fj1200.php
In een review van "Cycle" Magazine op charles.robinsontwins.org wordt de FJ1200 een koppelmonster genoemd welke sneller van 45 - 70 mph (ca. 72 - 112 km/h) accelereert dan elke andere door hun geteste motor, inclusief de FZR1000, de ZX10 en alle Suzuki 1100's. Enkel de V-Max accelereert sneller in de 3e versnelling (2,15 versus 2,35 sec.), maar in de hoogste twee versnellingen blijft de FJ1200 weer de baas met 0,25 sec. voorsprong.

Het betrof hier een Fj1200 uit 1989, welke in 2,9 sec van 0-100 km/h accelereert. Eens las ik dat de eerste FJ1200 ('86-'87) van 0-100 km/h accelereert in slechts 2,6 sec. Aangezien dat type een kortere overbrenging en tevens 5 pk meer had, kan die waarde goed kloppen.

 
http://195-240-160-47.ip.telfort.nl/pages/autosmotoren/yamaha-fj1200.php
 
Van Wikipedia:
+ PRESTATIES + 2e generatie FJR1300 -2003

0-100 km/h                             3.5 sec
0-60 mph                                3.3 sec       



belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #579 Gepost op: 28 april 2010, 19:43:21 »

Die 2,6 sec voor de 1200 had ik ook goed onthouden (is mooi om te vertellen als mensen voor het eerst je ouwe brikkie zien, denk niet dat mijn fj dat nog haalt...).

Van de FJR weet ik niet veel maar ik heb eens op de snelweg achter eentje gereden en die trok zo ontzettend hard op (van ong. 80 naar iets van 140) dat ik ze niet onderschat sindsdien.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #580 Gepost op: 29 april 2010, 09:35:21 »

de menselijke factor is hier de boosdoener

een fjr is duidelijk snellen  .    !!!!!

MAAR een jong mens ziet geen angst maar mogelijheden
en ik mag hier best zeggen dat 80% van de fjr rijder boven gemiddelt op leeftijd is en dat dat bij de fj net anders om is (die hebben nog niet zo veel overwarde op het huis!!!!)


DUS als je een stoplicht sprintje wint zit er een ouwe knar op die brommer die geen gas geeft en op de fj een jopnge god die lekker aan het gas hangt

maar het is wel gaaf als mooi bijhet achterlicht blijft

een fjr gaat achtelijk hard

een fj trekt lekker aan het bandje


ik waag me er niet aan !!

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #581 Gepost op: 29 april 2010, 12:42:26 »

FJR- en zijn echt wel snel, daar is bij mij ook geen enkele twijfel over. Tijdens ons sprintje gingen we er na een blik van verstandhouding bij het stoplicht echt wel allebei voor; ik heb geen er twijfels over dat door de FJR-plioot het vermogen van de FJR volledig werd aangesproken.

Er zijn natuurlijk ook nog wel andere dingetjes die meespelen: De FJR heeft 145 pk aan de krukas, de FJ heeft er 130.
Uitgaande van een transmissie verlies van 15 tot 16 % met een cardanaandrijving en 12% met een kettingaandrijving komt er aan het achterwiel van FJR 122 pk los en bij de FJ 114 pk. maar de FJR weegt 271 kg en een FJ "maar" 260 dus dat effecteif zal dat vermogenschil niet veel uitmaken, lijkt me.
Het maximum koppel van een FJ is 108 Nm bij 7500 rpm, maar het blok levert al 100Nm bij 3500 rpm.
De FJR heeft maximaal 134 Nm bij 7000 rpm en levert 100 Nm al bij 3000 rpm.
Voor een sprint ligt dat dicht genoeg bij elkaar om het interessant te maken.
En dan nog de gearratio; de FJ heeft een langere 1e versnelling dan de FJR en dat lijkt mij in combinatie met het koppelverloop een voordeel t.o.v. de FJR bij een stoplichtsprint.

Ik denk erover om de redactie van Kicxstart een mailtje te sturen om te kijken of ze te porren zijn voor een vergelijkingstestje tussen de FJ en de FJR. Ze doen wel vaker van die oud-en-nieuw-items dus wie weet. Ik ben zelfs al zover dat ik er mijn nieuwe blauwe beestje voor ter beschikking wil stellen.

belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3843
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #582 Gepost op: 29 april 2010, 14:27:07 »

de FJR weegt 271 kg en een FJ "maar" 260 dus dat effecteif zal dat vermogenschil niet veel uitmaken, lijkt me.

euuuuuuuhhhhhh, kun je nog effe het verschil tussen de omvang van de pens van die FJRpiloot en die van jou uitdrukken in gewicht.  :coolsmiley:  :evil:

dan hebben we het helemaal zuiver  :lol:  :lol:

FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #583 Gepost op: 30 april 2010, 17:43:05 »

dat zou nog wel eens een heel leuk stukje kunnen worden voor de kickstart mannen

en als ik zo je beredenering op papier zit te lezen : tja misschien is er nog wel eens een mogelijkheid

toch is dit eigelik een reuze leuk praktijk testjegeworden voor de kaalhoofden

ben van nummer 2 (eerste nummer los gekocht) lid van de kickstart moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 3 jaar van het blad nog steeds het beste vind hoewel dat ook nog wel eens zou kunnen lichen aan de achterstand van mijn motergerelateerde ontwinkkelingen

DUS naast elkaar op de dragstrip in drachten en het gas er op

toch zet ik denk ik een klein beetje geldt op de fjr die fjtjes zijn zo oud en hebben al wat oorlogen moeten winnen n


ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #584 Gepost op: 1 mei 2010, 17:36:20 »

Nou, het tweede deel van de geplande Europatoer 2010 is een beetje in het water gevallen.

Vorig weekend zijn we naar een ratbiketreffen in het Duitrse Crimmitschau (Bij Zwickau) geweest.
Vanwege het verwachte slechte weer in Italië zijn we Tjechië ingedoken.

Daar hebben we een paar prachtige dagen beleefd.
Foto's: https://www.mijnalbum.nl/Album=3TBA8LBD http://tweetphoto.com/20336756


Omdat er vanaf dit weekend erg slecht weer voorspeld zou zijn, zijn we gisteren naar huis gekomen.
Ca. 10.00 uur vertrokken vanaf een (NL)-camping en binnendoor naar de Duitse grens.  
Daar waren we om 15.00 uur en toen was het: "Voorwiel richting NL" en om 23.50 uur reed ik de garage in.
Al met al ruim 1050 km in één dag.

« Laatst bewerkt op: 1 mei 2010, 17:40:42 door Dyrck »
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren
Pagina's: 1 ... 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 ... 1060   Omhoog