FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 ... 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 ... 1060   Omlaag

Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.  (gelezen 2218180 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Gerda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2060
  • Meerkerk
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1650 Gepost op: 6 februari 2011, 09:06:00 »

Met de voorzitter gaan kijken en goedkeuren voor de lokatie van het OCM treffen in mei 2011.

Ik word nieuwsgierig geloof ik. :?
Alles waar je ogen van gaan sprankelen moet je doen!

sylvia

  • Clublid
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2191
  • Geldrop
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1651 Gepost op: 6 februari 2011, 15:23:20 »

Net een model uitgezocht voor een verlaagde buddysit.
en nog leuke blauwe dingen tegengekomen, weer eens iets anders dan smurfen.
Zo'n kip om op te vliegen zou ik ook wel willen, weer eens wat anders dan een bezem.

Sylvia

FOTO
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2011, 11:45:36 door sylvia »
Honda NC 750 X '17
Yamaha FZ1 S '09
Yamaha FJ 1200 '88



Women are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly...
On a broomstick. We're flexible like that.

Gerda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2060
  • Meerkerk
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1652 Gepost op: 6 februari 2011, 16:06:38 »

Leuk! Ik had net nog een nieuw heksje gevonden voor je :-D
Wat ik gedaan heb vandaag... Lui geweest. Toch de hond maar uitgelaten net. Ik kwam mijn pa en ma tegen en even later mijn zus en zwager. Lekker geborreld en bijgepraat  :mrgreen:
Alles waar je ogen van gaan sprankelen moet je doen!

PascalTolenaar

  • Gast
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1653 Gepost op: 6 februari 2011, 19:37:45 »

Na vrijdag de brommer een grote beurt gegeven te hebben door Bosman in Den Haag ben ik vandaag weer wezen tuffen. Ze reed heerlijk alleen heb ik nog steeds (is dus geen ketting issue) een gevoel alsof er een klein dood punt achterin zit. Ik dacht dat het de ketting was maar die is gechecked en die was goed. Verder voel je het ook als je de koppeling inknijpt en rijdt dus iets met de aandrijving zal het ook wel niet zijn. Ik denk dat de lagers achterin een keer vervangen moeten worden, die zitten niet helemaal 100 procent meer imho. Volgens de garage snapten ze de klacht wel maar was het verre van iets om druk over te maken bij een brommer van 17 jaar maar toch :).

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1654 Gepost op: 6 februari 2011, 19:41:43 »

.... weer eens wat anders dan een bezem.

Sylvia
Ik zei een keer in een winkel toen een mevrouw een bezem stond te bekijken:
"'t Is een waardeloze bezem om te vegen, maar vliegt prima mevrouw".
Na ff denken kon ze d'r toch wel om lachen...... 
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

sylvia

  • Clublid
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2191
  • Geldrop
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1655 Gepost op: 6 februari 2011, 21:55:41 »

.... weer eens wat anders dan een bezem.

Sylvia
Ik zei een keer in een winkel toen een mevrouw een bezem stond te bekijken:
"'t Is een waardeloze bezem om te vegen, maar vliegt prima mevrouw".

Welke winkel was dat Dyrck? Ik vrees dat ik toch die kip niet krijg.... :-)
Honda NC 750 X '17
Yamaha FZ1 S '09
Yamaha FJ 1200 '88



Women are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly...
On a broomstick. We're flexible like that.

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1656 Gepost op: 7 februari 2011, 09:50:12 »

Ik had niet eerder tijd om te schrijven maar ik wil hier ff kwijt wat me afgelopen vrijdagmiddag is overkomen; of liever gezegd: wat onze diversion 600 is overkomen. Ik zet m'n motoren in de regel altijd in de garage maar ik had een behangafstomer gehuurd en die in m'n topkoffer naar huis vervoerd omdat ik die dag geen auto tot m'n beschikking had. Vrijdagochtend bracht ik hem weer terug en parkeerde de motor daarna in een parkeervak op ons woonerf met de bedoeling hem later in de garage te zetten. Ergens in de middag wordt er aangebeld, de buurman staat voor de deur. Hij had de motor omver gereden omdat hij bij dacht dat het parkeervak leeg was en had niet in z'n spiegel gekeken bij het achteruitrijden.
Resultaat: motor op de linkerkant gevallen, schade aan de tophalf (een nieuwe die er net 2 maanden op zat), spiegel, koppelingshandel, stuurgewicht, afdekkap op het blok, schakelpook, uitlaat en knipper, allemaal kapot. BALEN!

Wat was ik daar ziek van; de vergoeding van de schade wordt wel geregeld maar hoe kan je zo dom zijn. En hoe ironisch; zonder overdrijven overkomt me tijdens woonwerk-verkeer per week minstens 1 bijna ongeval door onoplettendheid van automobilisten en dan wordt ie in een parkeervak nog door onoplettendheid in mekaar gereden! Als de div gerepareerd wordt, moet ik met een andere motor naar m'n werk. Ik hoop maar dat er een vervangend fietsje komt want ik wil niet met m'n "nieuwe" FJ door de pekel rijden; doodzonde!
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14089
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1657 Gepost op: 7 februari 2011, 10:13:22 »

@rob: Niet te filmen...   :|
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Gerko

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3641
  • Vlaardingen
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1658 Gepost op: 7 februari 2011, 11:55:44 »

klote
FJ1200 3XW '91 WPB
FJ1200 3SK '90 Blauw/Rood project

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5491
  • Of Wha
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1659 Gepost op: 7 februari 2011, 20:09:31 »

thats sucks :knuppel2:
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1660 Gepost op: 7 februari 2011, 23:01:59 »

tja blikkers he, zijn van alles aan het doen wat niks met rijden te maken heeft.
Maar ook geestelijk zijn ze dikwijls mijlen ver, dat blijkt maar weer uit dit verhaal.
Wat een sukkel,

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1661 Gepost op: 8 februari 2011, 07:51:36 »

Kwam d'r zondag nog eentje tegen die besloot om op de linkerbaan 40 te rijden waar je 80 mag.
En ja hoor: meneer zat te bellen (en handsfreesetjes schijnen toch te duur te zijn voor BMW's ).
Keek ie nog raar op ook toen ik d'r rechts langs ging........ de leaselul....
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1662 Gepost op: 9 februari 2011, 10:47:07 »

FF een update over het gevalletje omvalschade. Ik bracht de div bij de garage. Daar werd een inschatting gemaakt van de kosten om de motor weer in goede staat te krijgen. Er ging een wereld voor me open.
Kort en goed:
  • mijn motor is zowat 20 jaar oud; de total-losswaarde is een paar honderd euro;
    Bij totall-loss kan de motor niet meer worden verzekerd en kan hij naar de sloop;
    Een sloperij of opkoper geeft hooguit een paar honderd euro voor het wrak;
    Opgeteld hou ik aan dit gevalletje omvalschade hooguit 700 euro compensatie over en ben ik m'n motor kwijt!

Nou, dat was een ontnuchterende ervaring kan ik je vertellen. Ik ging er in mijn onwetendheid vanuit dat als iemand schade aan mijn voertuig toebrengt, die schade gewoon 100% vergoed zou worden; niet dus! Het is extra zuur omdat ik het afgelopen jaar behoorlijk in de div had geinvesteerd met een voorvork met dubbele schijfremmen; een zgan tophalf, een zgan RVS uitlaatsyteem en een hoop extra spuitwerk; bij elkaar zo'n 650 euro. Hij was eigenljik pas na montage van die goodies in de staat gekomen dat mijn vrouw er ook leuk mee op weg kan.
Om die reden wil ik de div niet opgeven. Het plan is nu om, uitgaande van een geringe total-losswaarde, reparaties te laten verrichten en onderdelen te vervangen. Als arbeidsloon een issue wordt, dan doe ik de reparaties (ex. spuitwerk) zelf. Vanmiddag krijg ik een prijsopgave van de garage; fingers crossed dus  :|wordt vervolgd....

Ben wel blij dat mijn "nieuwe" FJ niet op z'n kant is gelegd; weet uit ervaring dat de reparatiekosten dan nog veel hoger zijn.

belijdend lid sinds 24 Januari 2003

AvdLinden

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 971
  • Elshof (wijhe)
    • Manuals en foto's
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1663 Gepost op: 9 februari 2011, 12:15:38 »

Das altijd het gekloot met "dagwaarde". Je kunt daar meestal geen vergelijkbare fiets voor kopen...
Kun je niet iets krijgen met een goeie lakset en dan allees over bouwen? Zoiets?
http://link.marktplaats.nl/415751829
Ze zijn weer terug....FJ Manuals

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re:"Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #1664 Gepost op: 9 februari 2011, 13:15:49 »

bedankt voor het meedenken; die lakset is zeker een mogelijkheid om te overwegen maar ik wacht eerst maar ff af wat er uit de prijsopgave komt.

Wat ook nog kan is bij total-lossverklaring de dagwaarde te incasseren en dan toch maar afscheid nemen van de div; hem dan in losse onderdelen te koop aan te bieden en hopen dat dat nog wat oplevert. Dat laatste is in ieder geval weer extra werk voor mij en een zaak van een lange adem.
belijdend lid sinds 24 Januari 2003
Pagina's: 1 ... 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 ... 1060   Omhoog