FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: FJ verkocht...  (gelezen 1312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk

  • Berichten: 134
  • 28 jaar geleden....
FJ verkocht...
« Gepost op: 9 mei 2021, 14:48:07 »

Hallo allemaal,

Na getob en gedraai heb ik mijn FJ met pijn in m'n hart moeten verkopen.
Mijn rug en schoudergewrichten konden niet meer overweg met het gewicht van de FJ.
Het kraakbeen in m'n gewrichten wordt steeds minder waardoor kracht zetten of evenwicht bewaren gewoon steeds meer pijn doet als ik met de FJ iets moest manoeuvreren enzo.
Soms gewoon gevaarlijk bij het stoplicht of wegrijden.

Enfin, FJ Forum lid Frank heeft mijn FJ overgenomen. Ik ben blij 'tie bij een enthousiaste liefhebber terecht is gekomen.

Bedankt voor jullie hulp en adviezen afgelopen jaren.

Groet,

Dirk

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: FJ verkocht...
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2021, 19:41:25 »

Sommige keuzes zijn moeilijk maar wel begrijpelijk.  :mrgreen:
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

FrankAerdt

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: FJ verkocht...
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2021, 21:39:56 »

Heb inderdaad de FJ van Dirk overgenomen. Ik begrijp dat het niet makkelijk is om te stoppen. Misschien ooit nog wat lichters?
Ik ben er wel heel blij mee. Het was niet wat ik oorspronkelijk zocht (één van de eerste versies in wit-rood), maar na wat dieper in de materie gedoken en contact met Dirk denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt. Natuurlijk zijn er zaken die aangepakt kunnen worden (ruim 30 jaar op de weg heeft aandacht nodig :angel:), maar de basis is prima. Als ik de historie nalees in dit Forum zijn alle grote zaken aangepakt. Alleen het klokje doet het niet, maar Dirk gaf me een werkende mee. Alleen monteren. Ook een gereviseerde en nieuw gasgevulde demper achter, dat lijkt me wel nuttig mocht ik met duo en bagage gaan rijden. Heb er nu 400km mee gereden, is zeker wennen, maar rijd goed. Nog nooit op een fiets met zo'n hoog koppel gereden :-), wat sleurt dat apparaat! Scheuren zal het zeker niet worden, 100-140km/u is prima.
Ik zal in de toekomst meer van me laten horen, en als ik vragen heb weet ik op welk forum ik terecht kan.
Dirk wens ik veel gezondheid toe en hopelijk nog eens op twee wielen (maar dan geen 265 kg).
Nu FJ 1200 3CV 1990 x2
Toen Yamaha XJ900, Kawasaki Z1000J,GPz550,Z750E,Z650 x2
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose