FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.  (gelezen 2206174 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Rijk

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 323
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15585 Gepost op: 22 mei 2021, 20:11:33 »

Vandaag nieuwe voorband ( pirelli angel gt -2 ) , nieuwe remblokken en remschijven.
Pas achterband al met zelfde merk vervangen. Komt voorlopig geen ander merk/type op als deze.
Ouwe beestje kan weer lekker vooruit , nu Duitsland grenzen open en weekend Moezel toeren.

RobBlerick

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Venlo-Blerick
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15586 Gepost op: 23 mei 2021, 22:58:39 »

Vandaag eindelijk testrit gemaakt, droog en een zonnetje  8-). Motor trekt feilloos door tot max.toerental, geen haperingen en heerlijk fel. Laag in de toeren (tot circa 3500) ook prima, echter rond de 4000 toeren en alleen bij constante snelheid begint die wat te stotteren, net of die af en toe niet goed vonkt. Op de snelweg ff stukje 170 gereden en toen merkte ik weer niks.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken, bobines? Bougies? Vervroeger? Carburateurs lijkt mij niet, zijn ultrasoon gereinigd en daar is het volgens mij ook te vreemd voor, dan zou die toch ook niet zo mooi moeten optrekken, prima moeten starten en prachtig stationair moeten lopen.
Enfin ik hoop dat er medeleden zijn die dit wellicht als eens aan de hand hebben gehad en goede tips hebben. Hoor het graag  :roll:.
Rob Blok

Noëits te alt veur te rieje :-)

Yamaha FJ1100 1984

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15587 Gepost op: 24 mei 2021, 09:48:22 »

Vandaag eindelijk testrit gemaakt, droog en een zonnetje  8-). Motor trekt feilloos door tot max.toerental, geen haperingen en heerlijk fel. Laag in de toeren (tot circa 3500) ook prima, echter rond de 4000 toeren en alleen bij constante snelheid begint die wat te stotteren, net of die af en toe niet goed vonkt. Op de snelweg ff stukje 170 gereden en toen merkte ik weer niks.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken, bobines? Bougies? Vervroeger? Carburateurs lijkt mij niet, zijn ultrasoon gereinigd en daar is het volgens mij ook te vreemd voor, dan zou die toch ook niet zo mooi moeten optrekken, prima moeten starten en prachtig stationair moeten lopen.
Enfin ik hoop dat er medeleden zijn die dit wellicht als eens aan de hand hebben gehad en goede tips hebben. Hoor het graag  :roll:.
Denk dat je er eerst eens een lang stuk mee moet gaan rijden, en wat flink doorgassen, met een premium benzine..
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

RobBlerick

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Venlo-Blerick
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15588 Gepost op: 24 mei 2021, 11:03:12 »

Vandaag eindelijk testrit gemaakt, droog en een zonnetje  8-). Motor trekt feilloos door tot max.toerental, geen haperingen en heerlijk fel. Laag in de toeren (tot circa 3500) ook prima, echter rond de 4000 toeren en alleen bij constante snelheid begint die wat te stotteren, net of die af en toe niet goed vonkt. Op de snelweg ff stukje 170 gereden en toen merkte ik weer niks.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken, bobines? Bougies? Vervroeger? Carburateurs lijkt mij niet, zijn ultrasoon gereinigd en daar is het volgens mij ook te vreemd voor, dan zou die toch ook niet zo mooi moeten optrekken, prima moeten starten en prachtig stationair moeten lopen.
Enfin ik hoop dat er medeleden zijn die dit wellicht als eens aan de hand hebben gehad en goede tips hebben. Hoor het graag  :roll:.
Denk dat je er eerst eens een lang stuk mee moet gaan rijden, en wat flink doorgassen, met een premium benzine..

Ja daar zat ik ook al aan te denken, als het weer mag is even de grens over wippen naar Duitsland en een wat langere rit lekker op snelheid maken.
Rob Blok

Noëits te alt veur te rieje :-)

Yamaha FJ1100 1984

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15589 Gepost op: 24 mei 2021, 20:35:02 »

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat allemaal is met die FJ’s van jullie. Slurry benzine, carbs helemaal uit elkaar en in een uktrasoonbad enzenz.
De laatste keer dat de mijne gelopen heeft was ergens tweede helft vorig jaar bij een rit ik meen rondje Eindhoven van FJRob en toen heb ik hem ergens een hoek ingeduwd en een doek overgehangen. Vandaag eens uit de hoek getrokken, even starten, lopen. En mooi. En zo hoort dat bij een goeie FJ  :smitten:

Ik heb nog nooit in de meer dan vijftien jaar iets aan mijn carbs gedaan en blijf er helemaal van af.

Ook hier weer een blije FJ eigenaar.
Overigens: de FJR al 6 mnd niet aangekeken. Hoek in gedouwd, doek erover. En vandaag een keer startmotor rond, lopen. En mooi.

Superbrommers, die Yamaha’s :smitten: :smitten: :smitten:
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

RobBlerick

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Venlo-Blerick
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15590 Gepost op: 24 mei 2021, 21:30:17 »

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat allemaal is met die FJ’s van jullie. Slurry benzine, carbs helemaal uit elkaar en in een uktrasoonbad enzenz.
De laatste keer dat de mijne gelopen heeft was ergens tweede helft vorig jaar bij een rit ik meen rondje Eindhoven van FJRob en toen heb ik hem ergens een hoek ingeduwd en een doek overgehangen. Vandaag eens uit de hoek getrokken, even starten, lopen. En mooi. En zo hoort dat bij een goeie FJ  :smitten:

Ik heb nog nooit in de meer dan vijftien jaar iets aan mijn carbs gedaan en blijf er helemaal van af.

Ook hier weer een blije FJ eigenaar.
Overigens: de FJR al 6 mnd niet aangekeken. Hoek in gedouwd, doek erover. En vandaag een keer startmotor rond, lopen. En mooi.

Superbrommers, die Yamaha’s :smitten: :smitten: :smitten:

Ik hoop dat die van mij dat straks ook doet!
Rob Blok

Noëits te alt veur te rieje :-)

Yamaha FJ1100 1984

lekniGv

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1313
  • Wacht niet op een goede dag, maak er een!
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15591 Gepost op: 25 mei 2021, 15:17:31 »

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat allemaal is met die FJ’s van jullie. Slurry benzine, carbs helemaal uit elkaar en in een uktrasoonbad enzenz.
De laatste keer dat de mijne gelopen heeft was ergens tweede helft vorig jaar bij een rit ik meen rondje Eindhoven van FJRob en toen heb ik hem ergens een hoek ingeduwd en een doek overgehangen. Vandaag eens uit de hoek getrokken, even starten, lopen. En mooi. En zo hoort dat bij een goeie FJ  :smitten:

Ik heb nog nooit in de meer dan vijftien jaar iets aan mijn carbs gedaan en blijf er helemaal van af.

Ook hier weer een blije FJ eigenaar.
Overigens: de FJR al 6 mnd niet aangekeken. Hoek in gedouwd, doek erover. En vandaag een keer startmotor rond, lopen. En mooi.

Superbrommers, die Yamaha’s :smitten: :smitten: :smitten:

Je bent niet goed bezig Gradje, onder een doek zetten en alleen maar af en toe ff starten, daar zijn Yamaha's niet voor gemaakt!
Die 2 van mij staan geen twee weken stil, elke week laat ik er 1 uit. Staan niet onder zeil, maar gewoon voor het grijpen onder de FJport.
FJ1100 - 50H
FJ1200 - 1TX

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6991
  • Geldrop N.B.
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15592 Gepost op: 25 mei 2021, 15:38:48 »

Jan
Niet idereen heeft zoveel vrije tijd.
Sommige mensen moeten gewoon werken..... en veel.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15593 Gepost op: 25 mei 2021, 18:53:58 »

Je kunt toch met de motor naar het werk?
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

lekniGv

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1313
  • Wacht niet op een goede dag, maak er een!
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15594 Gepost op: 25 mei 2021, 20:48:09 »

Je kunt toch met de motor naar het werk?
Met al dat thuis werken helpt dat ook niet. Gradje zal wel druk zijn geweest met Stikstof.
Hier op de Veluwe met elk stuk bos Natura 2000 weten we daar alles van.
FJ1100 - 50H
FJ1200 - 1TX

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6991
  • Geldrop N.B.
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15595 Gepost op: 25 mei 2021, 21:05:54 »

Je kunt toch met de motor naar het werk?

Niet echt.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15596 Gepost op: 25 mei 2021, 21:17:54 »

Je bent niet goed bezig Gradje, onder een doek zetten en alleen maar af en toe ff starten

Ik heb ze zelfs niet eens gestart Jan  :|

Maar ben er nu zo ongeveer aan toe om mijn leven weer te beteren  :-D

Inderdaad een beetje druk met van alles geweest in werk, iets met een kaaswinkel en ook thuis nog wat aan het verbouwen. Tja, en dan komen die brommers bij mij op de laatste plaats.
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15597 Gepost op: 25 mei 2021, 21:54:59 »

Je bent niet goed bezig Gradje, onder een doek zetten en alleen maar af en toe ff starten

Ik heb ze zelfs niet eens gestart Jan  :|

Maar ben er nu zo ongeveer aan toe om mijn leven weer te beteren  :-D

Inderdaad een beetje druk met van alles geweest in werk, iets met een kaaswinkel en ook thuis nog wat aan het verbouwen. Tja, en dan komen die brommers bij mij op de laatste plaats.
Ik heb het idee dat je altijd aan het verbouwen bent Grad
Altijd bezig in ieder geval, denk je wel een beetje aan jezelf?
😉
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15598 Gepost op: 26 mei 2021, 07:31:35 »

Neuhj, da doet Snes  :-D
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6991
  • Geldrop N.B.
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15599 Gepost op: 26 mei 2021, 08:20:26 »

Je bent niet goed bezig Gradje, onder een doek zetten en alleen maar af en toe ff starten

Ik heb ze zelfs niet eens gestart Jan  :|

Maar ben er nu zo ongeveer aan toe om mijn leven weer te beteren  :-D

Inderdaad een beetje druk met van alles geweest in werk, iets met een kaaswinkel en ook thuis nog wat aan het verbouwen. Tja, en dan komen die brommers bij mij op de laatste plaats.
Ik heb het idee dat je altijd aan het verbouwen bent Grad
Altijd bezig in ieder geval, denk je wel een beetje aan jezelf?
😉

Nee hoor hij heeft ook nog iets met een kaaswinkel  :mrgreen:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure