FJ1200 > Algemeen

Vriendelijk doch dringend verzoek.

<< < (2/7) > >>

boeddah58:
oke, duidelijk...wat was profaan ook al weer?

FJRob90:
Profaan
Profaan is een term die wereldlijk betekent in de tegengestelde betekenis van geestelijk of sacraal, zoals in de christelijke terminologie gebruikelijk is (zie wereld (christendom)). De tegenstelling komt tot uiting in de uitspraak in Johannes 17, vers 16: "Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor" (Nieuwe Bijbelvertaling).
Een ander woord voor profaan in dit verband is seculier, al gaat de betekenis van "profaan" soms verder dan die van "seculier", en omvat het soms ook het begrip godslastering.

Seculier kan verwijzen naar:
Secularisme, een stroming die ijvert voor secularisatie van staat en maatschappij
Secularisatie, de overgang van een priester van de religieuze naar de seculiere staat; het onteigenen van bezit van de Kerk; een proces waarbij het maatschappelijk leven onttrokken wordt aan de Kerk en het geloof
Secularisering, een proces waarbij het maatschappelijk leven onttrokken wordt aan de Kerk en het geloof (synoniem van één van de betekenissen van secularisatie)
Seculier humanisme
Seculiere geestelijkheid: priesters die bij hun wijding gehoorzaamheid beloven aan de bisschop die hen wijdt (van het Latijn saeculum: het aardse leven, wereld), in tegenstelling tot de reguliere geestelijkheid
Seculier instituut, een instituut van Godgewijd leven binnen de Katholieke Kerk

Heb het even bij elkaar gezet dat is makkelijker voor je   :angel:

boeddah58:
dank je. veeeel duidelijker, nu... :uglystupid2:

Dyrck:
Niettegenstande het feit dat mijns inziens het van abject gedrag getuigd dat middels een censurale oproep en corpulent woordgebruik de goegemeenschap het genot van infame avatars onthouden wordt, kan ik mij wel vinden in de doelstellingen die middels de statuten bekrachtigd zijn.

FJoppie:
valt niet mee om moderator/bestuur  te zijn.....opeens moet je een lijn trekken.. :buck2:
en heb je met deze soort reacties te maken

goed gedaan Rob......... :mrgreen: :mrgreen:

complimentjes...dat je eindelijk durft te posten..en voor je geduld om zo te reageren



oooohhhhh waccchhhttt!!

ik moet nog even de kernexplosie afwachten die deze posting van jou teweeg brengt  :2funny:  :2funny:  :2funny:  :2funny:

anarchy Rules!!!!!!.....werd tegen mij altijd gezegd  toen  CraZy/Eelco/Harold of ik regeltjes te voorschijn toverde..

Dus :
opstand is geboden mensen....
Nu is weer je kans om de ""regering"" omver te werpen

dat is toch wat het spel was de afgelopen 8 jaar ????


PAK JE KANS !!!!..en ga voor een betere bestuur

sorry ik doe er niet aan mee....dit bestuur doet goed hun best en ik ben allergaar tervreden...
maar ik zie liever een naakte groen linkse( chearleader) avatar dan een swingende jodenhater..


PS: ik heb geen MOD-melding gemaakt , laat dat even duidelijk zijn, dit is enkel een reactie op deze posting
Tipje voor Webby en bestuur.....je kunt de instellingen voor Avatars wijzigen.....kijk maar even in "" Help"" voor SMF....

vr gr
Jop

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie