FJ-Ownersclub
FJ1200 => Algemeen => Topic gestart door: Batman op 28 september 2018, 17:47:50
-
hallo allemaal,
zaterdag 13 oktober is het weer zover. Dan is de tweede sleuteldag aan de beurt. ook nu weer op het bekende terrein van de club van Dyrck. zoals altijd ergens tussen 10:00 en 16:00 uur. wil je wat eten dan zelf meenemen of naar de mac/friettent die niet al te ver van het clubhuis verwijdert is. ook is er tegenover het clubgebouw een supermarkt.
Ben je (nog geen OCM/SCM lid) dan ben je natuurlijk ook welkom. Wel wordt er dan een kleine financiële bijdrage gevraagd van 10,- euro. (lid worden voor 15,-euro is gunstiger zullen we maar zeggen. dan ben je welkom op alle club evenementen)
wat zijn de richtlijnen.
- er zijn een aantal bruggen waarbij het volgens het principe "wie het eerst komt......."
- gebruik je gereedschap zorg dan dat het weer schoon terug komt.
- er is geen opslag mogelijkheid voor grote hoeveelheden vloeistoffen, dus zelf weer mee naar huis nemen.
- als er iets kapot gaat meldt dat dan even aan de beheerder
verder natuurlijk veel plezier maken en lekker knutselen.
voor diegene die het adres nog niet weten:
Bezoekadres:
MVA MotorVereniging Almere
Meerveldstraat 55
1359 HZ
Almere-Haven
in dit topic zullen we ook een lijst bij houden wie wat wil gaan doen. dus als je een klusje hebt te doen schrijf het dan in dit topic.
mocht je special gereedschap nodig hebben vraag dat dan ook even via dit topic, misschien heeft iemand dat wel of is het aanwezig in het clubhuis in almere.
tot zover.
namens het bestuur,
Batman
-
Mag weer een weekje naar boertjes in de tropen en kom dan net terug dus helaas, geen match.
-
De silentblocks zijn die er makkelijk uit te halen/controleren ?
Dan graag een brug
-
Komt er een melding op de Facebook-pagina?
-
De silentblocks zijn die er makkelijk uit te halen/controleren ?
Dan graag een brug
Haja, Herbert weer een bug. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bloks zijn er relatief makkelijk uit te halen. Zonder hamer :cry: :cry: :cry:
-
Komt er een melding op de Facebook-pagina?
Net gedaan. :mrgreen: bedankt voor de tip.
-
De silentblocks zijn die er makkelijk uit te halen/controleren ?
Dan graag een brug
Haja, Herbert weer een bug. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bloks zijn er relatief makkelijk uit te halen. Zonder hamer :cry: :cry: :cry:
Haja, gij kunt het weten :evil: :2funny:
-
Kan er ultrasoon gereinigd worden?
-
Kan er ultrasoon gereinigd worden?
Naar mijn weten staat er een bak
Deze is edoch niet groot genoeg voor je blok carbs. Je zult ze moeten splitten. Wel voor de zekerheid zelf vloeistof meenemen. Ik weet niet of dat er is.
-
Koop ik toch net vanavond een FJ600 die ik nog aan de praat moet krijgen. Eens kijken of ik hier langs kan komen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
In de ultrasoonbak past net geen blok carbs.
Tussen 9.30 uur en 10.00 uur gaat de deur op en dan is er ca. 10 min. later koffie.
Voor extra vragen m.b.t. materiaal/ mogelijkheden mag iedereen me bellen/ appen:
Nul-zes - 3-acht-5-èèn-6-zeven-8-zeven
-
Dirk je bent de beste :mrgreen:
Tot morgen
-
Ik ben er morgen ook,
Ik heb al een tijd last van dat mijn FJ na een aantal Km gaat haperen, en dan afslaat,
Ik vermoed de brandstof pomp of de ECU /CDI
Maar het kan ook zomaar iets anders zijn,
Heb al een aantal dingen gedaan,
Brandstof pomp revisie set, Benxzine slang veranderd / vervangen / brandstof filter vervangen
Lucht filter
Carbs 2 x schoongemaakt
Ik weet niet 100% zeker wat t is, maar FJRob neemt een ECU en een andere brandstof pomp mee, kunnen we dat testen
Ik neem m mee op een aanhanger....
tot morgen
-
@timmus
Tankontluchting van de tankdop nakijken ?
-
Ik ga t niet redden vandaag.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Ik ben met de motor thuis gekomen jongens!
met de slang doorverbonden rechtstreeks naar de carbs (en de spruitstuk luchtgaten afgedicht :idiot2:)
Bedankt allemaal voor de hulp, ga later cdi vervangen, en natuurlijk de uitlaat weer dichten,
nogmaals bedankt allemaal….
@ FJRob, zodra ik de CDI getest heb laat ik t je weten, moet zo naar een verjaardag....
ik hoop deze week tijd te hebben...
Woed vervolgd,
Groetjes
Tim
-
Ook thuisgekomen met sproeiertjes 117,5.
Viel niet mee, want de motor bleef gewoon doorgaan als ik het gas dicht deed.
Thuis gauw het foam filter erin gedaan en de stationair stelschroef terug gedraaid.
Toen wilde de motor wel afremmen bij gas dicht, maar slaat wel af bij stationair.
Tikkie hoger afstellen kan wel, maar dan is het afremmen weer niks.
Ergo: ik ga de 115 sproeiers erin zetten.
Fijne sleuteldag, had me voorgenomen alleen ff te synchroniseren.
De deskundigen hadden me verteld dat toch minstens elke 2 jaar je dit moet doen.
Rudi zou ff de stationair mengsel schroeven afstellen met als gevolg dat de motor niet meer wilde starten.
Fred echter vond dat de FJ1100 veel te arm stond met de open LASER. Er zat sproeier 110 in.
Hij had zijn assortimentsdoos bij zich, dus heb me in het zweet gesleuteld en de hoofsproeiers vervangen.
Thx voor alle helpende handen, is altijd handig.
Herbert thx dat ik je 1TX carbs kon overnemen, ik zal je op de hoogte houden.
-
Ik ben met de motor thuis gekomen jongens!
met de slang doorverbonden rechtstreeks naar de carbs (en de spruitstuk luchtgaten afgedicht :idiot2:)
Bedankt allemaal voor de hulp, ga later cdi vervangen, en natuurlijk de uitlaat weer dichten,
nogmaals bedankt allemaal….
@ FJRob, zodra ik de CDI getest heb laat ik t je weten, moet zo naar een verjaardag....
ik hoop deze week tijd te hebben...
Woed vervolgd,
Groetjes
Tim
Zoals gezegd Tim
Doe maar rustig aan ik heb hem niet direct nodig.
Mooi dat je in iedergeval nu weer kan rijden.
( met afgesloten vacuüm aansluitingen ) :2funny:
-
Plaatje erbij(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181013/a5fc81fb2e449d07e1ef3336bfb95368.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181013/81c9354755d7266fdffaaa4d3d0d51df.jpg)
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
-
Ben ook even geweest gisteren, leuke opkomst weer. :mrgreen:
Gelukkig bleef mijn eigen FJ het dit keer gewoon doen zowel heen en terug.
-
Ik ben met de motor thuis gekomen jongens!
met de slang doorverbonden rechtstreeks naar de carbs (en de spruitstuk luchtgaten afgedicht :idiot2:)
Bedankt allemaal voor de hulp, ga later cdi vervangen, en natuurlijk de uitlaat weer dichten,
nogmaals bedankt allemaal….
@ FJRob, zodra ik de CDI getest heb laat ik t je weten, moet zo naar een verjaardag....
ik hoop deze week tijd te hebben...
Woed vervolgd,
Groetjes
Tim
Sluit eerst de draad van de ecu naar de pomp uit, anders weet je nog niks, straks vervang je de ecu en dan heb je weer dit probleem.
-
Ik zal kijken of kan vinden welke dat is Herbert, (en die dan door meten)
Ik ben er na zaterdag niet meer aan toegekomen, had wat familie verplichtingen..
Maar ik laat t weten..
-
Ik zal kijken of kan vinden welke dat is Herbert, (en die dan door meten)
Ik ben er na zaterdag niet meer aan toegekomen, had wat familie verplichtingen..
Maar ik laat t weten..
Tip, niet doormeten maar een nieuwe langs leggen, als hij geen massa maakt dan meet jij niks. tot dat jij weer in de tunnel rijd en hij maakt massa....
-
Was een kort bezoekje ivm werk maar beslist de moeite waard . Heb mijn 1100 synchroon gesteld .
En hij pakt nu veel beter op . Alleen wat me wel opviel op de terug weg is dat de motor meer trilde .
Bij hogere snelheden 140 - 150 kmpu .
Geen idee waar dat aan kan liggen maar ga hier na op zoek . Ook mag ik de ketting iets afstappen .
Staat wat te strak .
En nog even zoeken naar een passend 17 inch achter velg . Liefst plug andere drive .
-
Van t weekend de CDI van Rob getest maar nog steeds hetzelfde problem,
Ik heb m weer gewisseld, en nu de slang van de tank rechtstreeks op de carbarateurs gezet;
lastig dit... :|
word t toch die aansteker misschien
-
Tim
Als je zonder pomp wel goed functioneert dan zou ik om te beginnen de bedrading naar de pomp controleren of zelfs vervangen.
Daarna zou ik toch ook een keer het geheel met een andere pomp testen.
-
Van t weekend de CDI van Rob getest maar nog steeds hetzelfde problem,
Ik heb m weer gewisseld, en nu de slang van de tank rechtstreeks op de carbarateurs gezet;
lastig dit... :|
word t toch die aansteker misschien
Draadjes CDI nagelopen op doorschuren ? ( blijf het niet zeggen )
-
Van t weekend de CDI van Rob getest maar nog steeds hetzelfde problem,
Ik heb m weer gewisseld, en nu de slang van de tank rechtstreeks op de carbarateurs gezet;
lastig dit... :|
word t toch die aansteker misschien
Draadjes CDI nagelopen op doorschuren ? ( blijf het niet zeggen )
Die bedoel ik ja 8-)
-
Van t weekend de CDI van Rob getest maar nog steeds hetzelfde problem,
Ik heb m weer gewisseld, en nu de slang van de tank rechtstreeks op de carbarateurs gezet;
lastig dit... :|
word t toch die aansteker misschien
Draadjes CDI nagelopen op doorschuren ? ( blijf het niet zeggen )
Die bedoel ik ja 8-)
Oh ja, die ook :)
-
Heb ik ook al gezegd, eerst draad leggen, denoods over de tank naar de benzinepomp zodat je dit uitsluit!