Sorry Rob,
dat is en blijft symptoombestrijding, naar mijn mening.
Het probleem met de 2e versnelling ligt hem in het feit dat de nokken aan de zijkant van het tandwiel recht zijn en
niet "undercut" zoals bij de andere versnellingen.
Undercut betekent in dit geval dat de basis van de nok smaller is dan het uiteinde.
Als je schakelt en het tandwiel met de nokken schuift over de as, dan aan het einde van de schakelbeweging
steekt elke nok in een gat van het nevenliggende tandwiel (dat niet kan schuiven).
Als een nok undercut is, trekt deze zichzelf het gat in bij draaiende belasting.
Bij de 1100 met versleten nokken is precies het omgekeerde het geval en drukken de tandwielen zich uit elkaar.
Het schuivende tandwiel drukt tegen de schakelvork en die draait op zijn beurt weer de schakeldrum uit positie.
De genoemde veer is voor het arreteren van de schakeldrum en ik ben van mening dat als je het verdraaien van de drum moeilijker maakt,
de oorzaak van het probleem niet verholpen wordt.
Erger nog, de schakelvork kan daardoor niet bewegen en wordt veel zwaarder belast.
Als je pech hebt wordt de oliefilm doorbroken en verslijt je het zachte materiaal op de schakelvork...