FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden  (gelezen 18187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #105 Gepost op: 21 juni 2018, 19:00:40 »

Ja Jan , met de tijd mee heet dat
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #106 Gepost op: 21 juni 2018, 20:31:22 »

Ja, dat kan ook. De vereniging en het forum opheffen en alles via Facebook doen. Gratis ook nog. Ik weet alleen niet of ik daar nou op zit te wachten. Dan maar niet met de tijd mee
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

arjen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 136
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #107 Gepost op: 21 juni 2018, 21:22:01 »

zou het graag gewoon zo houden
ik heb niet veel vragen heb tot nu toe nog alles op het forum kunnen vinden
en op facebook is het wel makelijker met foto's maar als je iets wilt op zoeken is dat haast niet te doen

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #108 Gepost op: 21 juni 2018, 22:28:58 »

Tis allang geen en club meer

Tis een vriendengroep geworden die ontstaan is uit ........


Als de echte liefhebber het nodig vind om de info achter geld te stoppen zie ik het schip nog meer zinken

Wat kostbzoon forum nu ? 70€ per jaar 150 €


Vroeger gingen we met de pet rond en kreeg je altijd wat los van de liefhebbers en we konden weer een jaar verder


Ben gestopt met betalen omdat ik het geen fjclub meer vind en de kennis niet echt nodig hebt en de contacten met de liefhebbers evengoed gewoon doorgaan

Af en toe kijk ik eens en zie ik het zelfde geneuzel weer
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #109 Gepost op: 22 juni 2018, 12:06:37 »

Dag ard, das lang geleden. Het forum kost iets meer maar buiten dat willen we als club, want dat is het nog steeds ondanks dat jij daar anders over denk, ook nog een aantal dingen organiseren en daar zit dan ook een kostenplaatje aan. De achterliggende vraag is dan ook hoe leden te werven voor de club. Hier zijn we een modus voor aan het zoeken. En dit topic is een van de gedachtes.

Je hebt natuurlijk gelijk dat het een vriendenclub is geworden, maar wel een club met het Fj hart op de juiste plaats. Waarbij deze vriendenclub iedereen met raad en daad bij staat. Het is ook deze vriendenclub die op elk evenement aanwezig en zorgt voor de saamhorigheid binnen de club. Het is altijd jammer dat er leden afhaken maar daar heeft ieder zijn redenen voor.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #110 Gepost op: 22 juni 2018, 12:47:35 »

Als dan de liefhebberij overgegaan is een vrienden club kunnen jullie toch als vrienden met de pet rond
En het werven van vrienden is een stuk makkelijker als het vinden van liefhebbers

De "fjclub" is vergaande glorie fiets zit nu in een dippie en dat merk je in je leden

Eelco heeft het toendertijd prima verwoord met zn 2.0 plan is een prima "overbrugging tot dat de liefhebbers overblijven die zich(weer) willen centraliseren duurt nog een jaar of 8 tot 10

Verder is het allemaal leuk geleuter
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #111 Gepost op: 22 juni 2018, 14:50:33 »

Als dan de liefhebberij overgegaan is een vrienden club kunnen jullie toch als vrienden met de pet rond
En het werven van vrienden is een stuk makkelijker als het vinden van liefhebbers

De "fjclub" is vergaande glorie fiets zit nu in een dippie en dat merk je in je leden

Eelco heeft het toendertijd prima verwoord met zn 2.0 plan is een prima "overbrugging tot dat de liefhebbers overblijven die zich(weer) willen centraliseren duurt nog een jaar of 8 tot 10

Verder is het allemaal leuk geleuter

je moet denk ik liefhebberij en vriendenclub niet los van elkaar willen zien. die vriendenclub waar jij naar refereert zijn nog steeds allemaal liefhebbers van de fj en blijven , ondanks alles gewoon (betalend) lid van deze club.  het 2.0 plan is wel opgeroepen maar nooit doorgezet das dan weer jammer. de overbrugging tot dat de liefhebbers overblijven is allang geweest en dat blijken toevallig weer die vriendenkring te zijn. wat we ook zien is dat een groep 'liefhebbers' de stekker eruit getrokken hebben. die liefhebbers hebben andere prioriteiten gezet en daar is niets mis mee, maar wel jammer.

en geleuter vindt je gelukkig op elk forum en soms prikken we daar doorheen en gaan we weer verder tot de orde van de dag, en dat is praten en genieten van onze gezamenlijke hobby motorrijden, herstellen, knutselen, met en aan die fantastische fiets FJ.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #112 Gepost op: 22 juni 2018, 18:22:42 »

Verstandige praat Bert.
Wij zitten niet ver af van een Rivival  :mrgreen:
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #113 Gepost op: 22 juni 2018, 18:34:30 »

Bert praat wel een hoop maar zegt niet veel
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #114 Gepost op: 23 juni 2018, 13:44:59 »

Bert praat wel een hoop maar zegt niet veel


Hahaha, wat Bert zegt wil jij niet horen. Maar is niet erg hoor.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #115 Gepost op: 9 juli 2018, 19:58:32 »

Hey Ard! Alles goed?

Ja, we zijn een vriendenclub geworden. Maar wel eentje met een gezamenlijke hobby. Met z'n allen vormen we ook nog eens een enorme praktische database van kennis.
Zeker, de FJ is nu gewoon een crisis fiets geworden. Voor low cost motorrijden. Maar we zien steeds meer leden komen die heel bewust een FJ willen. Dat zal op een gegeven moment meer worden. Ook zien we leden van het eerste uur verdwijnen omdat uiteindelijk toch voor een andere fiets of hobby wordt gekozen. Jammer, maar zo gaat het in het leven.
Maar ik vind de FJ club een mooi instituut wat levend moet worden gehouden. Niet om mijn persoonlijke kennis op te krikken wat die motor kan ik inmiddels wel dromen. Ook niet om met mijn vrienden in contact te blijven want van het grote gros heb ik het telefoonnummer wel. Maar wel om anderen de mogelijkheid te geven om kennis te maken met mijn/onze hobby. Om met ons enthousiasme meer mensen voor de FJ te interesseren en daardoor meer FJ's bij liefhebbers te krijgen die een FJ willen en niet gewoon een goedkope zware ragbak.
Daarom Zijn Marianka en ik allebei betalende leden. We hebben daar graag 1 euro en een paar. cent per maand per persoon voor over.

Ik vind overigens nog steeds dat we teveel teren op successen uit het verleden en dat het tijd wordt voor vernieuwing. Maar goed, inmiddels weet iedereen in de club dat ik dat vind dus daar gaan we niet verder op in.
Fijne avond iedereen!
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2018, 20:03:38 door Eelco »
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #116 Gepost op: 4 augustus 2018, 10:23:32 »

Heel goed
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

FJoppie

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5535
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #117 Gepost op: 5 augustus 2018, 16:10:36 »

een groot gedeelte van mijn "motortijd" ben ik in bezit geweest van 1 of meerdere FJ's.
Ben altijd goed geholpen met problemen , zowel thuis als ook op/tijdens een toer weekend.
helaas had ik de FJ niet meer in mijn macht, vanwege fysieke tekortkomingen, en met traantjes in mn ogen deze prachtige maschienes moeten verkopen.
Nu rijd ik een scooterke maar ben nog steeds welkom bij dit vriendencluppie.
De FJR's en scooterrijders worden niet scheef aangekeken bij een treffen, maar iedereen is  blij om die
 "oude koppen" en nieuwe leden weer eens de hand te kunnen drukken
En voor die communicatie betaal ik graag mn €'tjes....wordt dit meer??,,,geen probleem.
wat het bestuur ook gaat doen...ik ga er gewoon mee in. maar laat dit forum aub in leven blijven

vr gr
Jop

M.J.

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 85
  • Beter rijden zonder rijbewijs, dan zonder benzine
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #118 Gepost op: 5 augustus 2018, 17:05:26 »

Mooi verhaal Jop!.... niet alleen lid zijn als er wat te halen valt. Maar een FJer in hart en nieren.😃😃

Ton M.

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #119 Gepost op: 3 maart 2019, 19:05:08 »

Dames en heren,
Met veel belangstelling heb ik jullie discussie gelezen. En ik vind het toch de moeite er op te reageren. Beetje laat maar toch....
Natuurlijk rijd ik op een Fj1200 rond, en nog best fanatiek ook, één die ik persoonlijk gans uit elkaar heb gehaald na aankoop ( noodzaak, het ding had ruim 10 jaar stilgestaan) en vervolgens  helemaal opnieuw heb opgebouwd. Waarom? Ik heb best een paar modernere fietsen gereden maar niets kwam in de buurt van mijn huidige Fj 1200 uit 1989 nota bene. Nou ja, misschien mijn K7, in die tijd.  Zo basic als de pest, puur en simpel, alles is er voor te krijgen of te koop, met alleen het W.P. handboek, fantasie en wat gereedschap kom je al een verdomd eind. Eigenlijk is het de laatste fiets die qua techniek zo mooi en zo eenvoudig  is opgebouwd. Gaandeweg de tijd dat aan het sleutelen was werd ik steeds een beetje enthousiaster! En: als ik iets uit jullie(!) ervaring wilde weten ging ik naar o.a. jullie forum. Er zijn niet veel motorfietsen met zulke fanatieke, hartstochtelijke en bevlogen fans!! Die er zo veel van weten en bereid zijn dat te delen met een ieder die er ook mee bezig is of dat wil zijn. Dat maakt jullie forum daarom uitermate waardevol, niet alleen voor nu maar ook als toekomstige vraagbaak. Als contactmogelijkheid met gelijkgestemden en vrije toegang tot hun ervaringen en kennis. Om een complete hechte club in stand te houden gaat steeds lastiger worden of je moet een ( nieuwe) manier vinden om al die enthousiastelingen te bereiken. Die zijn er nog altijd zat! Er zijn nog altijd een hoop mensen die met veel plezier op een ( hun) oude Fj rondrijden, onderhouden, poetsen, eraan sleutelen, mensen die van hun machine houden en haar onderhouden. Die zouden bereikt moeten worden én bereid zijn lid te worden Ik kan, zoals zovelen met mij, maar van een beperkt aantal clubs en verenigingen lid zijn. Als club moet je tegenwoordig heel wat te bieden hebben, naast kennis en ervaring. Ik ben al lid van een zeer actieve motorclub met tal van activiteiten en van een aantal andere clubs en verenigingen. Daarom dus alleen forum lid. En ik ben jullie daar dankbaar voor en hoop van harte dat jullie dat in stand weten te houden. Ik heb trouwens erg veel plezier gehad van de meet en greet rit afgelopen jaar. Wat een goeie en goed georganiseerde tocht was dat!  Jammer dat er niet meer nieuwe gezichten bij waren want het was een gezellige club bij elkaar. Al die gasten die er niet bij waren: je hebt een geweldig mooie rit gemist! Zorg dat je er als  FJ fananaat ook eens bij bent: beslist de moeite ( ook als je geen club-lid bent zoals ik!)  Als er dit jaar weer zo'n rit is, zal ik proberen daar weer bij te zijn.
Zo, dat wou ik gewoon maar even kwijt........
De zin van het leven niet kennende, acht ik de plezierigste bezigheden tijdens dat leven het meest zinvol!
FJ1200-1988 in losse onderdelen.
FJ1200-1988
BMW R1100RT
BMW K1100LT
BMW K100/2
Honda VT 750C
Honda CB750/ K7
Honda CB 350
Moto Malanca 4 competitione
Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9  Allemaal   Omhoog