Goedendag allen!
Aangezien het in forumland erg op prijs gesteld word jezelf netjes voor te stellen én omdat dat vaak uitloopt op een hoop on-line gezelligheid besloot ik vandaag maar eens een topic aan te maken. Leek me wel zo netjes gezien ik hier al een kleine tijd rondhang en hier en daar wat handige info vandaan heb.
Goed.. Ik ben dus Coen of zoals mijn dochter zegt 'oennnnn'
26 jaartjes jong, getrouwd en woonachtig in Berghem.. Da's in brabant!
Zelf erg actief in forum/clubland echter dan met 4 wieltjes en een ander merk: Alfa, en dan specifiek de 156. Op dat forum ben ik mod, eventcrew voor de club (stichting) en redelijk forumverslaafd..
Maar, daarnaast dus ook een andere hobby: motoren..
In 2008 een Yamaha MT-03 gekocht, nieuw. Inderdaad, een klein brutaal apparaatje.. Dat was niet voor niks, dat zijn mijn vrouw en ik namelijk ook. Gezamelijk komen we misschien net aan de 3 meter en mijn vrouw wilde ook op de motor kunnen rijden.
Ruim een jaar geleden verkocht vanwege verbouwing, kleine opkomst en het vervallen van woon/werk verkeer op de motor.
Nu er weer een wisseling van baan aan kwam had ik direct een excuus om weer een motor te kopen. Ik had een paar eisen:
- Oud
- Sleutelbaar
- en meer dan 1 cillinder
En toen zag ik een FJ600 staan op MP, voor een appel en een EI.. Met wat werk en vreemde storingen. Dat 'wat werk' bleek een understatement te zijn gezien AL het kuipwerk met tiewraps vast zat en grotendeels gescheurd was. Heb toen besloten uit haast en ongeduldigheid er alle kappen af te halen. en er een proffesorische naked van te maken.
Nuja, jullie weten dat natuurlijk al maar ik vind de FJ daar niet echt geschikt voor.
Frame klopt er gewoonweg niet mee, en het stuur ook niet.
Anyway, ik heb wel kostelijk vermaakt met het sleutelen en ben lekker bezig geweest. Alle storingen zijn eruit! Yeahhh! (dodemansknop, startrelais, kortsluiting in kabelboom etc etc..
Resumé, ik heb nu een halve naked. Er zit een ronde koplamp van een Kawa op en nee, het is eigenlijk helemaal niet mooi maar het rijd wel heerlijk!
Enige probleem wat ik nu nog heb: Keeringen bij de voorvork!
En da's nu net een klusje wat ik niet aan durf.. Dus wellicht deze week naar monteur brengen, of wat hulp/ begeleiding fiksen. Het lijkt me niet erg moeilijk maar ik mis de ervaring..
Owja, hij stotterd wat bij constante hogere snelheid.. (120+) voelt als valse lucht, dus ook dat traject maar eens aanpakken binnenkort.
Zo, dat was 'm weer ff..
Complimenten voor het forum! (zoooow vertrouwd, dat SMF!)
Mooi clubke denk ik zo hier..
Gr,
Coen