FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ik ga kijken bij een FJ  (gelezen 1256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M Neuman

  • Gast
Ik ga kijken bij een FJ
« Gepost op: 18 september 2008, 10:46:28 »

Hallo,

Ik heb net gesproken met de eigenaar van een wit-rode FJ1200. Hij wist even niet uit zijn hoofd wat voor bouwjaar het was, maar dacht zelf een '88iger. De motor is goed, heeft 49.850km gereden, goede banden maar de ketting en tandwielen zijn wel aan vervanging toe op korte termijn.
Ik vind wel 1250 een nette prijs, maar wat denken jullie daarvan?

Hij heeft net een beurt gehad en is daarna wat olie gaan lekken. Hij gaat er nog even mee terug. Ws iets niet goed aangedraaid? Ik ben zeeer benieuwd en hoop volgende week in het bezit te zijn van een echte FJ1200!  :lol:

Ik laat snel meer van me horen. Met vriendelijke groet,

Michiel

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: Ik ga kijken bij een FJ
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2008, 11:39:49 »

Zou de O-ring achterin het oliefilterhuis kunnen zijn die niet goed zit.
Prijzen zijn niet aan te geven waarde is wat je er voor over hebt maar een goedkope fiets waar je vervolgens erg veel aan moet vervangen repareren is dan weer duur.
Mooiste als er iemand in je buurt mee kan, anders veel lezen in techniek wat de problemen zijn van de FJ
Ketting/tandwielen tanden lijken die op een zaagblad? ketting middenop het achtertandwiel recht naar achteren proberen te trekken  kan je dan tussen de kettingen het tandwiel doorkijken op de plek waar je trekt dan is de set op.
Dempers kunnen van binnen behoorlijk slecht zijn (roest).
Voorvering slap? dan komt er een setje nieuwe veren aan.
Zijn de binnenpoten droog net boven de overgang breed naar smal vettig? dan keerringen vervangen.
Is het blok droog en stoffig? een mooi gepoetst blok met enige argwaan bekijken (lekkage).
Hoe is de middendemper (ook een duur ding).
Kijk eens in de tank zit er roest onderin? mogelijk ook een bron van toekomstige problemen.
Proefritje mooi stukkie weg opzoeken ff voorzichtig proberen of hij ook met de handjes los gewoon rechtdoor gaat.
Zal best nog wat vergeten zijn om op te letten zullen de anderen wel onder schrijven, mooiste is natuurlijk dat er iemand mee kan.
Kopen kan altijd maar op de punten letten voorkomt misschien onverwachte kostenposten dat zou je dan in de aanschafprijs moeten terug zien.
Succes :mrgreen:.

gerard

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 902
  • Veenendaal
Re: Ik ga kijken bij een FJ
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2008, 11:55:04 »

rood witte... meestal tussen 85 en 87.
als je al ketting en tandwiel moet vervangen...( 200 euro) vind ik persoonlijk  1250 aan de prijs... want er komt meestal wel meer bij.
ik zou afdingen naar minimaal 1000 dan heb je ketting en tandwielen al gratis.
Km stand... is mooi weinig.. en als plastic rondom heel en goed is, dat is ook al heel wat waard.
Pagina's: [1]   Omhoog