Hi Ik Ben Martin en heb al enige jaren eerst een XJR1200 en 1300 gehad waarna ik per toeval een oude FJ1200 kreeg van een vriend. In de tussen tijd heb kwam ik ook een trike frame tegen met een FJ1200 motor blok er in. Dit bracht mij op het idee dat het wel weer eens anders zou zijn om mijn oude XJR1200 Turbo blok er in te hangen.
Zo gezegd zo gedaan heb ik toen die trike basis gekocht en vervolgens afgebouwd voor de RDW keuring. Hierna heb is het 1400cc Turbo blok er ingegaan.
Since deze zomer rijdt ik met de turbo trike rond en ben alle kinder ziektes er uit aan het halen, waarvan er tuurlijk genoeg zijn.
Hiernaast heb ik de oude FJ1200 ook enigzins aangepakt. aangezien ik het achter wiel veel te smal vondt heb ik er een oude velg in gehangen van mijn turbo xjr waar een 190band op zit. deze past net aan in de achter brug van de FJ. hierdoor moest ik ook de achter rem aanpassen. Vervolgens heb ik de top kuip er af gehaald en alles zo naked mogelijk gemaakt. omdat alles er af was moest de bedrading weg gewerkt worden en heb ik besloten om er een DYNA2000 in te hangen omdat dat alles een stuk schooner maakt met minder bedrading. ook heb ik het uitlaatsysteem aangepast en k&N filters er op gezet met andere sproeier bezettting( geen dyno jet set) na een paar weken rijden werdt ik toch gek van de vering voor en heb er Hyperproveren in gezet wat echt super veel scheeld. toen heb ik mijn oude XJR 1200 kroon plaat vervangen waardoor de fiets voor hoger kwam en een superbike stuur op kon doen. hierdoor was het balans van de gehele fiets naar de klote en moest ik de achterkant ook ophongen omdat de voorkant zo veel hoger was. Het uiteindelijke resultaat is een hoge FJ met extreem veel grond speling en hij stuurd echt wel lekker scherp.
Nou tis een wat warrig verhaal maar zal er binnen kort wat fotos bij doen zodat het mogelijk wat duidelijker wordt.
Ben benieuw of er nog andere FJ trikes zijn of alleen zijspan FJ's???
Groetjes Veegneger