FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: peje met zen fj  (gelezen 2998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peje

  • Berichten: 11
peje met zen fj
« Gepost op: 24 oktober 2018, 20:22:50 »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Peje ...

Ik heb sinds een tijdje een fj van de sloop gered  :mrgreen: :mrgreen:
deze was volgens de vorige eigenaar stil gevallen en zo weg gezet en niet meer naar gaan kijken.

De motor dan naar huis gehaald, accu opgeladen, nieuwe benzine er in en starten maar.
Wonderbaarlijk ging deze aan de gang, hij draaide echter maar op 3 cilinders, nummer 4 weigerde dienst.
Volgende dag nieuwe bougie's er in en nog eens proberen, weer ging hij maar nu weigerde nummer 3  :tickedoff: :tickedoff:

Omdat deze lang had stil gestaan carburators maar gedemonteerd, na controle bleek dat er gaatjes in de vacuum rubbers van de gas schuiven zaten.
Deze dan maar vervangen en de carburator's ultrasoon laten reinigen.
Alles terug met de nodige zorg gemonteerd en jaja hij draait mooi op zen 4 poten.
Achteraf heeft deze dan nog een tijdje gedraaid met motor flush erin, motorolie afgelaten en omwille van het roken na een minuut of 10 draaien nieuwe motorolie erin met een een dosis seal conditioner om de klepseals ed terug zacht te maken en dosis top end treatment om vastgezette vervuiling terug los te maken ed.

De motor heeft al door heel wat doe het zelf handen gegaan, de kuip hebben ze in het verleden reeds achterwege gelaten, ook staat deze volledig in het mat zwart.
De bedoeling is dat deze motor een soort rat bike gaat worden, een echt scheurijzer zoals wij zeggen  8-) :idiot2:
Het is niet de bedoeling dat deze schoonheidsprijzen gaat winnen, maar moet technisch wel top in orde staan.

Ik kan er niet aan doen maar wil deze motor echt nog wel een 2de leven geven.
Als motorfietstechnieker van beroep moet dit wel lukken denk ik, ik heb echter 10 jaar ervaring in het sleutelen aan motoren  :wink:

Ondertussen zijn de werken aan de lekkende voorvork begonnen, ook ben ik gaandeweg dingen tegen gekomen waarvan elke technieker zijn haren komen recht te staan ... in de kabelboom bijvoorbeeld zitten +30 luchterklemmen verwerkt  :idiot2: de CDI/ECU heeft in het verleden eens kennis gemaakt met de uitlaatbocht, deze is voor een stuk weggesmolten, wat dan zeer mooi hersteld as met een halve rol ducktape  :idiot2: net zoals het ontstekingsdeksel waar een stuk uit is, door ik denk een ontmoeting met het asfalt ....

Zoals jullie wel al kunnen denken is ga ik hier nog even mee zoet zijn, ik heb echter al veel info gevonden op dit forum.
Het zou mooi zijn als ik deze terug op de baan krijg ... en nog een tijd (hopelijk veel) plezier aan heb
Hier heb ik echter nog wat onderdelen voor nodig, enkele dingen heb ik al gezet bij gezocht, deze lijst zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel wat groeien  :lol:

https://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=22224.0

Mvg
Peje
keep the rubber side down and the matt black side up  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2018, 20:42:21 door peje »
Gelogd

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14077
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: peje met zen fj
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:01:36 »

Welkom Peje! Maar waar kom je vandaan?
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Robin

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1662
  • Doetinchem
Re: peje met zen fj
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:07:01 »

Welkom :mrgreen:
Gelogd
Yamaha FJ1200 3CV '89

M.J.

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 85
  • Beter rijden zonder rijbewijs, dan zonder benzine
Re: peje met zen fj
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2018, 22:07:51 »

Welkom Peje! Maak er een feest van!😃
Gelogd

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: peje met zen fj
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2018, 06:06:18 »

Welkom hier  :mrgreen:
Gelogd
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6991
  • Geldrop N.B.
Re: peje met zen fj
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2018, 12:17:28 »

Welkom vanuit Geldrop.
Gelogd
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

timo

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 261
  • Waar mark en aa samenkomen
Re: peje met zen fj
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2018, 18:38:46 »

welkom uit oosterhout
Gelogd
FJ 1100 84' Y36 die zwarte
FJ 1100 85' Y36 die rooie