FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: Mijn introductie  (gelezen 8696 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2019, 22:51:42 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Mijn introductie
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2019, 22:54:43 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trouwens, altijd remmen ontluchten op de volgende manier:
Alles monteren, reservoir open, nippel losdraaien, rubber slangetje op nippel, grove ziekenhuis spuit vol zuigen met remolie, aansluiten op rubber slangetje nippel; en nu erin spuiten, nipple dicht.

3x herhalen tot het reservoir bijna vol zit.

Voila rete strak!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Mijn introductie
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2019, 23:16:53 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trouwens, altijd remmen ontluchten op de volgende manier:
Alles monteren, reservoir open, nippel losdraaien, rubber slangetje op nippel, grove ziekenhuis spuit vol zuigen met remolie, aansluiten op rubber slangetje nippel; en nu erin spuiten, nipple dicht.

3x herhalen tot het reservoir bijna vol zit.

Voila rete strak!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ja, klopt! Ikzelf laat de zwaartekracht z’n werk doen. Lange benzineslang op de ontluchtingsnippel en op het andere eind een klein trechtertje, hoger dan het stuur houden en zodra ik de remolie in het potje zie komen vul ik die verder op de gewone manier. Maar bij m’n achterrem ging dat niet omdat de remleiding veel te lang was en er een rare kronkel inzat waar een grote luchtbel in bleef hangen. Zodoende moest ik de klauw losmaken en omhoog houden tijdens het vullen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2019, 23:22:35 door superbaas »
Gelogd

silwillemsen

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 720
  • Doorneburg, Gelderland
Re: Mijn introductie
« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2019, 08:42:31 »

Welkom Frits wat een super mooie verhaal!
En ook leuk om te horen dat je er zo veel tijd in hebt gestoken veel veilig en km's gewenst
Heb je misschien nog foto's hoe hij er nu bij staat?
Groeten uit doornenburg
Dankjewel Sil, maar nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het wordt natuurlijk nooit meer Moeders mooiste, maar hij ziet er weer gemiddeld goed uit. Z’n langzaam wegkwijnen is er niet meer aan af te zien. Zo heel veel tijd heb ik er niet eens in gestoken hoor. Misschien twee dagen in totaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hij wordt in ieder geval van de sloop weggehouden

Ben zelf ook al een poosje bezig om hem weer een goede staat terug te brengen mijn fj ui 1986 had 7 jaar stil gestaan waarvan 3 jaar buiten zonder hoes
Gelogd
Fj1100 36y 1984
Fj1200 1tx 1986
Fj1200 3xw abs 1991
Xz550 11u 1982 in opbouw

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #34 Gepost op: 17 oktober 2019, 11:55:18 »

Welkom Frits wat een super mooie verhaal!
En ook leuk om te horen dat je er zo veel tijd in hebt gestoken veel veilig en km's gewenst
Heb je misschien nog foto's hoe hij er nu bij staat?
Groeten uit doornenburg
Dankjewel Sil, maar nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het wordt natuurlijk nooit meer Moeders mooiste, maar hij ziet er weer gemiddeld goed uit. Z’n langzaam wegkwijnen is er niet meer aan af te zien. Zo heel veel tijd heb ik er niet eens in gestoken hoor. Misschien twee dagen in totaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hij wordt in ieder geval van de sloop weggehouden

Ben zelf ook al een poosje bezig om hem weer een goede staat terug te brengen mijn fj ui 1986 had 7 jaar stil gestaan waarvan 3 jaar buiten zonder hoes
Tjonge, dat is nog ernstiger dan die van mij! Stilstand is achteruitgang zoals we weten. Hoe zijn de vorderingen van het herstel?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

silwillemsen

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 720
  • Doorneburg, Gelderland
Re: Mijn introductie
« Reactie #35 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:00:41 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Gelogd
Fj1100 36y 1984
Fj1200 1tx 1986
Fj1200 3xw abs 1991
Xz550 11u 1982 in opbouw

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6205
Re: Mijn introductie
« Reactie #36 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:19:27 »

Frits,
waarom zag het vorige baasje van je FJ er niet meer naar om?
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #37 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:29:54 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Leuk zeg! Ik ben zelf eerder tevreden. Ik heb trouwens geen ruimte om te sleutelen. Ik moet hier in Amsterdam alles op het trottoir voor m’n woning doen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:33:01 »

Frits,
waarom zag het vorige baasje van je FJ er niet meer naar om?

Hij zei dat hij op een gegeven moment een andere baan, dichter bij huis had gekregen zodat hij alles op de fiets afkon en toen was de klad er in gekomen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Mijn introductie
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:38:03 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Leuk zeg! Ik ben zelf eerder tevreden. Ik heb trouwens geen ruimte om te sleutelen. Ik moet hier in Amsterdam alles op het trottoir voor m’n woning doen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als je een keer wat gereedschap nodig hebt, heb veel bij mij en ben regelmatig in het centrum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:41:03 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Leuk zeg! Ik ben zelf eerder tevreden. Ik heb trouwens geen ruimte om te sleutelen. Ik moet hier in Amsterdam alles op het trottoir voor m’n woning doen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als je een keer wat gereedschap nodig hebt, heb veel bij mij en ben regelmatig in het centrum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Top! Maar gereedschap is het probleem niet, ik heb zelf een klusbedrijf en heb alle soorten gereedschap.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
 

cuneate-rose