FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Verzekeren  (gelezen 2128 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3843
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Verzekeren
« Gepost op: 9 november 2016, 16:58:53 »

Inmiddels de declaratie van schade als gevolg van mijn schuiver in de Ardennen op 16 oktober afgewikkeld. Zet me toch weer even aan het denken over hoe ik verzekerd ben. En wil dit graag met jullie delen.

De FJR was WA verzekerd. Bewust geen 'all risk'. Alle schade aan de motor is dus voor eigen rekening. Jammer maar helaas.
Ik heb een motor opzittenden verzekering.

Ik heb een doorlopende reisverzekering. Ook bewust. Ik woon 8 km van de Belgische grens, tank regelmatig in Belgie, ga binnendoor via Belgie naar familie en vrienden in Budel, ga wel eens een hapje bourgondisch eten en ga wel eens een weekendje weg, doe een toertje met de motor enz. Altijd verzekerd dus.

De schade die ik nu heb aan helm, kleding enz. wordt betaald vanuit mijn reisverzekering. Ook repatriƫring van de motor en de extra ziektekosten die mijn ziektekostenverzekering niet dekt wordt door de reisverzekering gedekt.

Uit contact met mijn verzekering blijkt dat als ik die schuivert in Nederland had gemaakt, ik niets vergoed zou hebben gekregen. Reisverzekering geldt blijkbaar dan alleen als je een geboekte vakantie had in Nederland met minimaal 1 overnachting. In de motoroutlet Eindhoven wist iemand me te vertellen dat hij zijn motorkleding bij zijn motoropzittendenverzekering had ondergebracht. Bij mijn verzekering (Interpolis) kan dat niet is mij verteld.

Ik kreeg als tip een 'buitendedeurverzekering' af te sluiten. Voor 9 euro per maand (toch weer 120 per jaar) is alles wat je aan inboedel meeneemt buiten de deur verzekerd tegen diefstal, schade enz. Mijn motorpak, helm enz. zou dan ook bij een schuivert in Nederland verzekerd zijn geweest. Maar ook zaken als laptop, camera's, zonnebril enz.

Nog even over nadenken wat ik er mee ga doen.

Eerst maar eens een goeie nieuwe helm uitzoeken en een nieuwe motorbroek. En kijken of ik mijn orgel van de winter weer gerepareerd krijg....

 
« Laatst bewerkt op: 10 november 2016, 12:25:19 door Gradje gas »
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

sylvia

  • Clublid
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2191
  • Geldrop
Re: Verzekeren
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2016, 10:25:03 »

Hm, dat is idd stof tot nadenken of minimaal onze eigen verzekeringen eens goed onder de loep te nemen....
o.a de (doorlopende) pechverzekering waar nu zo veel reclame tegen/voor gemaakt wordt door  o.a Tim en Tom.
Bedankt voor de tip Grad, ook wij zitten nogal eens snel over de grens. :mrgreen:
Honda NC 750 X '17
Yamaha FZ1 S '09
Yamaha FJ 1200 '88



Women are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly...
On a broomstick. We're flexible like that.

REV1

  • Berichten: 972
Re: Verzekeren
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2016, 17:10:29 »

Ik heb WA voor elke motor en aanvullend een bedrag voor kleding mee verzekerd.

Doorlopende reisverzekering heb ik ook, en ben lid van de KNMV maar daar zit pechhulp geloof ik niet meer bij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12622
Re: Verzekeren
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2016, 20:09:10 »

Ik heb WA voor elke motor en aanvullend een bedrag voor kleding mee verzekerd.

Doorlopende reisverzekering heb ik ook, en ben lid van de KNMV maar daar zit pechhulp geloof ik niet meer bij.

Bij de KNMV motor verzekering wel volgens mij.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6998
  • Geldrop N.B.
Re: Verzekeren
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2016, 21:04:22 »

Hm, dat is idd stof tot nadenken of minimaal onze eigen verzekeringen eens goed onder de loep te nemen....
o.a de (doorlopende) pechverzekering waar nu zo veel reclame tegen/voor gemaakt wordt door  o.a Tim en Tom.
Bedankt voor de tip Grad, ook wij zitten nogal eens snel over de grens. :mrgreen:

de loep: Motoren zijn allemaal WA verzekerd en ook wij hebben een doorlopende reisverzekering .
Tim en Tom hebben het alleen over hulp bij pech en je betaald pas bij het eerste pechgeval maar de volgende keer pech is weer dokken.
Gaan we dus niet doen ben bij de ANWB en heb Pechhulp in heel Europa.
Kleding en helm zijn nu ( denk ik ) niet verzekerd.

Hier ga ik idd eens achteraan.
Maar voor 9 euro per maand betaal je elk jaar een motorbroek terwijl je ( waarschijnlijk ) niet elk jaar kleding kapot valt.
Maak voor de aardigheid eens een rekensom, hoeveel jaar rij je motor en vermenigvuldig dat met 120 euro.
Dan denk ik dat je voldoende hebt uitgespaard voor een nieuwe helm en broek.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose