FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Inbus schoefje van mijn koppelingsvloeistof pot (links) op stuur zit muurvast.  (gelezen 2291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvsoelen

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 435
  • Eén van mijn stukken.
    • http://home.kpn.nl/jcsoelen1951

Er zit 1 inbus schroef van mijn koppelings vulpotje links bovenop mijn koppelingshendel muurvast!.
Want ik moet mijn vulpot met Dot 3 of 4 vullen, want ik heb GÉÉN koppelings druk meer op mijn hendel ?.
Dus ik stop er een inbussleuteltje in, maar doordat hij zo muuuuurvast zit heb ik het inbusje doorgedraaid.
Nu mijn vraag: " wat te doen " ??, omdat inbusje los te krijgen?.
Laat het weten.

Tojoko

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Back to the future

Hi
Een torxbitje nemen, die net niet past, deze, voorzichtig er in tikken met een hamer en dan met goed passende bit adapter er uit draaien, zo heb ik in de carburateurs alle deksel schroeven los gekregen en een stationair sproeier ook....succes.
Als je geen haast hebt, kan je eerst wat kruipolie er op doen en 24 uur laten inwerken, dan gaat het misschien makkelijker,
groeten, Tom.
Mijn fietsen waren : BMW R90-S, BMW R100-CS, Ducati 900SD Darmah,Kawasaki GPZ600, Yamaha FJ1200 (1987), 4 X Kawasaki ZZR1100, Kawasaki ZZR 1200, Yamaha Thunderace,Honda Blackbird, Aprillia Falco, Kawasaki ZX10-R 2004, Kawasaki ZX10-R 2014, Kawasaki ZX10-R 2016, Honda CBR 600 F4i,

jvsoelen

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 435
  • Eén van mijn stukken.
    • http://home.kpn.nl/jcsoelen1951

Tom dank man voor het idee!.
Toppie.

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)

En volgende keer een beetje vet op de schroefdraad doen  :coolsmiley:
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615

Met een schroevendraaiertje of beiteltje er uit tikken gaat ook, keramisch vet eraan, voor het vervolg.
Treffen sich zwei Jäger - beide tot.

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude

Kleine boutjes  gewoon de boormachine er op. Boren en tappen en geen verzinkte of gegalvaniseerde boutjes gebruiken.
Zwart, geanodiseerd of rvs geen probleem
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

jvsoelen

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 435
  • Eén van mijn stukken.
    • http://home.kpn.nl/jcsoelen1951

Hi
Een torxbitje nemen, die net niet past, deze, voorzichtig er in tikken met een hamer en dan met goed passende bit adapter er uit draaien, zo heb ik in de carburateurs alle deksel schroeven los gekregen en een stationair sproeier ook....succes.
Als je geen haast hebt, kan je eerst wat kruipolie er op doen en 24 uur laten inwerken, dan gaat het misschien makkelijker,
groeten, Tom.

Tom, gisteren (jouw) idee uitgevoerd!, eerst 24 uur van te voren, kruipolie op de doorgedraaide verzonken inbusschroef gespoten.
Gisteren een overmaats torx-bitje genomen, een (flinke) tik op z'n kop, toen een bit houder sleuteltje erop, EN jaaaaa hij ging los!.
Mijn weekend kon niet meer kapot (ondanks Corona).
Koppelings reservoir gevuld met DOT4, en onderin (ontluchtingsnippel) iets los gedraaid met daarop een slangetje en div. keren koppelingshendel ingeknepen tot dat er olie in het slangetje kwam, en weer stevig aangedraaid.
Klaar!.

Tojoko

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Back to the future

 :mrgreen:
Mijn fietsen waren : BMW R90-S, BMW R100-CS, Ducati 900SD Darmah,Kawasaki GPZ600, Yamaha FJ1200 (1987), 4 X Kawasaki ZZR1100, Kawasaki ZZR 1200, Yamaha Thunderace,Honda Blackbird, Aprillia Falco, Kawasaki ZX10-R 2004, Kawasaki ZX10-R 2014, Kawasaki ZX10-R 2016, Honda CBR 600 F4i,
Pagina's: [1]   Omhoog