FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Kentekenplaathouders FJ-Ownersclub via het bestuur te bestellen.  Klik hier!!!

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 Gepost op: 15 december 2018, 14:47:42 
Gestart door Jaap Huizenga - Laatste bericht door Nor
Liever met de kop in de volle wind dan half

Das ook mijn ervaring..

 2 
 Gepost op: 15 december 2018, 13:53:24 
Gestart door Jaap Huizenga - Laatste bericht door Robin
Ik rijd met een originele maat ruit, ben ongeveer 1.90
Liever met de kop in de volle wind dan half

 3 
 Gepost op: 15 december 2018, 11:03:48 
Gestart door Wilbert - Laatste bericht door Wilbert
Ben vandaag aan het demonteren, zal van het weekend de lijst even aanpassen.

Sommige delen zijn al verkocht/en of weggegeven en er komen er nog een paar bij.

Electrische onderdelen waar de storing eventueel in zouden kunnen zitten verkoop/geef ik niet weg omdat ik niet wil dat een ander met dezelfde problemen komt te zitten.




 4 
 Gepost op: 14 december 2018, 23:54:05 
Gestart door Jaap Huizenga - Laatste bericht door technician
Hallo Jaap,

Ik ben ook zoekende geweest naar de beste ruit. Heb de standaard ruit, de sharkfin en de mra touring geprobeerd.
Decstandaard ruit is verreweg de beste, je zit dan alleen met je hoofd permanent in de luchtstroom. Met een goede helm is dit geen probleem. De sharkfin heeft heel veel zuiging achter de ruit, zelfs zo sterk dat je geluiden van achteren ineens veel beter hoort. De mra touring heeft dit in mindere mate. Ik rij nu met de mra vario touring, daar zit zon verstelbaar ruitje bij op. Deze bevalt mij prima, acceptabele turbulentie achter de ruit en redelijk gecontrolerrde luchtstroom achter de ruit ( rondom je helm). Ik ben 1.87 lang. Voor t meest uit de wind moet je denk ik de zg vissekom ruit hebben. Zelf nooit mee gereden en ik vind m spuuglelijk.
 Tot zover mijn ervaringen. Oh, waar je ook aan moet denken is dat het wel of niet hebben van een topkoffer ook invloed heeft op de luchtstroom achter de ruit, das tenminste mijn ervaring. Succes met puzzelen!
Groeten Peter

 5 
 Gepost op: 14 december 2018, 18:37:10 
Gestart door Jaap Huizenga - Laatste bericht door Wilbert
Mijn ervaring is dat die Shark geen fijne ruit is, omdat je dan een hoop turbelentie krijgt.
Zelf ben ik 1.88m maar op alle fjs steeds een lage ruit gehad omdat ik dat fijner vond.

 6 
 Gepost op: 14 december 2018, 18:09:36 
Gestart door Wilbert - Laatste bericht door Batman
Geregeld

 7 
 Gepost op: 14 december 2018, 13:53:10 
Gestart door Beertje - Laatste bericht door Beertje
 :mrgreen:

 8 
 Gepost op: 14 december 2018, 13:48:17 
Gestart door Jaap Huizenga - Laatste bericht door Jaap Huizenga
Beste mede-forumers,

Ik ben in het rijke bezit van een Yamaha FJ-1200 uit 1991, met een huidige kilometerstand van 42.000 kilometer.
Op de motor zit een verhoogd stuur (van het merk ABM). De motor is thans voorzien van een verhoogde, zogenaamde Flip-Up kuipruit.

Een week of twee geleden kwam een maat van mij aanzetten met een zogenaamd Shark-kuipruit ( die met twee "ribben in de lengterichting over de kuipruit) voor een FJ-1200 uit 1991.

Mijn vraag aan jullie is nu met welke op de motor gemonteerde ruit, zal ik het meest UIT de rijwind zitten. Ik ben vrij lang, met een lichaamslengte van 1,97 meter.

Zouden jullie die Shark monteren om meer uit de wind te zitten of is het behouden van de verhoogde Flip-Up een betere optie ?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken. :-o

Hartelijke groeten,
Jaap Huizenga.

 9 
 Gepost op: 14 december 2018, 09:29:51 
Gestart door Beertje - Laatste bericht door fjaap
Wat ik ook vaak gebruik als ik wat wil zoeken op meerdere sites tegelijk (dus niet alleen Marktplaats) is www.veilingkijker.nl ....

 10 
 Gepost op: 13 december 2018, 12:37:53 
Gestart door Beertje - Laatste bericht door Beertje
Oh, die gebruik ik al jaren.
Goffer Jaap..., maar bedankt.

Dat idealo geeft wel lage vliegprijzen aan, vanaf Dusseldorf is het te doen. 

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
cuneate-rose