FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 Gepost op: Gisteren om 18:43:21 
Gestart door edison - Laatste bericht door Robin
V-power en BP Ultimate zijn de enige twee echt goede nog in NL

 2 
 Gepost op: Gisteren om 18:30:04 
Gestart door edison - Laatste bericht door silwillemsen
Ja v power is een premium brandstof

 3 
 Gepost op: Gisteren om 16:48:36 
Gestart door edison - Laatste bericht door edison
Is V-power ok?

 4 
 Gepost op: Gisteren om 16:37:44 
Gestart door edison - Laatste bericht door Fred
Belangrijk is dat je straks wel Premium brandstoffen gaat tanken anders wordt die bruine aanslag alleen maar erger.

 5 
 Gepost op: Gisteren om 16:29:35 
Gestart door edison - Laatste bericht door edison
Het leden bestand id nog maar een fractie van dat van 10 jaar terug.
Ten aanzien van de brandstof en ethanol bestendigheid is je grootste makke de brandstof toevoer. Zowel vanuit de tank naar de pomp als van de pomp naar je carbs.
Ethanol en de leeftijd van de slang staan garant voor het in oplossing gaan van de slang.
Dat gaat niet in grote hoeveelheden maar genoeg om je pilotjet. Te laten verstoppen. Je kunt voornamelijk 2 soorten vervuiling aantreffen.
1 is de bruine aanslag veroorzaakt door vliegroest vvorming in de tank. Dit laat los en komt als een fijne neerslag in je vlotterbakken terecht. Als dit lang genoeg doorgaat gaan je sproeiers vanzelf verstoppen.
De tweede vervuiling is zwart, dat komt dan weer door je slangen die in oplossing zijn. Uiteraard kan er ook een combi van beiden zijn

okee, nieuwe slangen dus

 6 
 Gepost op: Gisteren om 16:14:43 
Gestart door edison - Laatste bericht door Wackywabbit
Wat je wilt vervangen ligt er een beetje aan. Sproeiers naalden enz ga ik normaliter niet zomaar vervangen.
Afdichtingen meest wel als ze toch uit elkaar zijn.
Geen idee hoe het met de anderen hier is, maar ik heb met corons juist nog veel meer te doen dan normaal.

 7 
 Gepost op: Gisteren om 16:12:17 
Gestart door edison - Laatste bericht door Fred
Het leden bestand id nog maar een fractie van dat van 10 jaar terug.
Ten aanzien van de brandstof en ethanol bestendigheid is je grootste makke de brandstof toevoer. Zowel vanuit de tank naar de pomp als van de pomp naar je carbs.
Ethanol en de leeftijd van de slang staan garant voor het in oplossing gaan van de slang.
Dat gaat niet in grote hoeveelheden maar genoeg om je pilotjet. Te laten verstoppen. Je kunt voornamelijk 2 soorten vervuiling aantreffen.
1 is de bruine aanslag veroorzaakt door vliegroest vvorming in de tank. Dit laat los en komt als een fijne neerslag in je vlotterbakken terecht. Als dit lang genoeg doorgaat gaan je sproeiers vanzelf verstoppen.
De tweede vervuiling is zwart, dat komt dan weer door je slangen die in oplossing zijn. Uiteraard kan er ook een combi van beiden zijn

 8 
 Gepost op: Gisteren om 14:38:39 
Gestart door edison - Laatste bericht door edison
Kan iemand mij zeggen wat hij allemaal zou vervangen aan de carbs na ultrasoon reinigen? Welke naalden, dichtingen, sproeiers? Zijn er revisiesetjes waar je alles samen hebt?

Ps: ik merk dat de reacties veel minder frequent zijn dan 10 jaar geleden. Zou de FJ stilaan aan het uitsterven zijn...?

 9 
 Gepost op: Gisteren om 13:56:26 
Gestart door edison - Laatste bericht door edison
is zelfs 14j....

 10 
 Gepost op: Gisteren om 13:46:06 
Gestart door edison - Laatste bericht door edison
 :-)

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
cuneate-rose