FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Kentekenplaaten FJ Owners Club via het bestuur te bestellen.  Klik hier!!!

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: FJ1200 1TX opbouw en modernisatie  (gelezen 4348 keer)

wijnz

• FJ 1200 3 cv
Re: FJ1200 1TX opbouw en modernisatie
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2017, 21:27:14 »

Spiegels 1tx kun je vergeten zijn er niet meer , wel bij de dealer a 75 euro per stuk

Dat is wel jammer! Ik heb van beide spiegels, de onderkantjes nog wel. Dus wat je op de kuip schroeft. Ook heb ik van beide spiegels dan de steeltjes nog. Alleen van de linker is de daadwerkelijke Spiegel van het staafje af. Passen de staafjes (incl spiegels) van een later model op de onderkantjes van een 1TX??

Anders zit er niet veel anders op dan een steeltje van een later model doorslijpen en vastlassen aan het staafje wat ik nog heb of stuurspiegels monteren...
de spiegels van een later moedel passen wel maar staan onder een verkeerde hoek heb ik tot mijn schade en schande ontdekt. Scheuren in de kuip kun je met een soldeerbout weer aan elkaar lassen, het beste gaat dat als je met een dremel een sleufje maakt en dan met wat ander plastic deze dicht last.

REV1

• Official Club Member
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2017, 23:06:33 »

Gewoon je kop draaien :mrgreen:

Dat valt nog wel eens tegen op hogere snelheid  :wink:

Robin

• Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Doetinchem
« Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2017, 06:43:09 »

Das een uitdaging :D
Yamaha FJ1200 3CV '89
Volkswagen Golf Mk3 Cabrio '94
Suzuki GSX400E '83
Suzuki GSX400F met zijspan '84

Batman

• Bestuur
  • *
  • Winterswijk
« Reactie #18 Gepost op: 12 januari 2017, 18:41:32 »

Robin, ga je weer een keertje mee naar de sleuteldag,  achter mij aan op rotondes en dergelijke  :evil: :evil:
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. XXX. Bwj 1984 (The BruutBike)
FJR 1300 Bwj 2006 Ocean Depth

FJRob90

• Official Club Member
  • Geldrop N.B.
« Reactie #19 Gepost op: 12 januari 2017, 20:47:05 »

Robin, ga je weer een keertje mee naar de sleuteldag,  achter mij aan op rotondes en dergelijke  :evil: :evil:

Saai, Robin ga je met Bert en enkele meer in de lente of zomer een dagje mee de Ardennen en de Eiffel in?
Yamaha FJR 1300 bwj 2002
Yamaha FJ1200 3CV bwj1990

Herbert

• Special Club Member
  • Of Wha
« Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2017, 21:44:05 »

Ja Robin .....
Moto Guzzi Norge 1200, 2009 ABS
Suzuki Celerio 1.0
Citroën XM Turbo ct vsx exclusive
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"

Gradje gas

• Official Club Member
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
« Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2017, 22:27:11 »

Daar zijn leuke bochtjes... 8-)
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Robin

• Official Club Member
  • Doetinchem
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2017, 09:51:27 »

Tjah, laatst wilde ik nog gaan maar toen had hij iets met stijve armen ofzo :evil:

Enne, van t voorjaar nieuw achterbandje en sbs. Wie weet lukt het dan om te volgen.
Op toenemende afstand.
Over een paar jaar.
Yamaha FJ1200 3CV '89
Volkswagen Golf Mk3 Cabrio '94
Suzuki GSX400E '83
Suzuki GSX400F met zijspan '84

fjaap

• Official Club Member
  • Alstätte (Bij Enschede)
« Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2017, 10:24:31 »

Alsof je probeert Guy Martin bij te houden ...
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

Mark_Vans

• Official Club Member
« Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2017, 11:10:52 »

Daar zijn leuke bochtjes... 8-)
Da's een inkoppertje!
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
FJR 1300 ABS, '06. Desert Metallic

-Erike-

• Official Club Member
« Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2017, 17:51:39 »

Zo, een poos geleden dat ik wat gepost heb, dus ik zal jullie even bijpraten. Inmiddels heb de via dit forum aangeschafte voorpartij van een '90 FJ1200 geheel schoongemaakt en gereviseerd. Het voorwiel is van:

naar dit gegaan:

De voorpoten hadden vergane stofringen en keerringen, dus hier heb ik de '86 voorpoten van hun nog zeer goede stofringen ontdaan en samen met nieuwe keerringen in de '90 voorpoten gestoken. Toen de poten er toch af lagen heb ik de balhoofdlagers ook gereinigd en van nieuw vet voorzien. Het stuur gaat weer heerlijk soepel van links naar rechts. Na monteren van de '90 voorpoten ziet het geheel er nu zo uit:

Ik kom er alleen wel achter dat de as van de '86 niet lekker in de '90 vork past. In de '86 poot zit geen schroefdraad, en in de '90 wel. bij het inschroeven van de as in de poot houd ik aan de kop kant zo`n 5mm ruimte over. Beste is natuurlijk om dan een '90 as te scoren, maar het is natuurlijk een 500 euro challenge, dus ik denk dat ik dat tijdelijk op ga lossen met sluitringen. Na de challenge kan er altijd nog een '90 as in.

De achterrem is gangbaar, maar de blokken zijn op en de zuigers zijn goor. Deze worden dus uitgeperst met remvloeistof, schoongemaakt en teruggeduwd. Er zit gelukkig geen lekkage in het systeem, dus als ik dat niet los hoef te nemen, scheelt dat weer!

M`n hoofdremcilinder en hoofdkoppelingcilinder zijn allebei overleden. Deze worden vervangen voor een Fazer 14mm rempomp en een FJR1300 koppelingspomp. Deze zien er hetzelfde uit, dus dat is ook een bijkomend voordeel! De koppeling bij het blok lekt, dus daar zal wel een revisiesetje in moeten. Ik las iets dat je hier een extra veer bij kon doen dat hij dan beter koppelt?

Carburateurs zijn gereinigd en gaan binnenkort ook weer op de fiets. Lucht- en oliefilters worden morgen vernieuwd en er komt weer lekker verse olie in. Dan wordt het spannend, dan moet namelijk de nieuwe accu er in en alle stekkers aangesloten worden. Hopelijk komt deze fiets dan weer echt tot leven!

Met het kuipwerk krijg ik ook nog een flinke kluif. De topkuip mist een aantal bevestigingsoogjes en het is mij ook niet geheel duidelijk hoe de koplamp vast moet aan de topkuip. Er zitten twee uitsteeksel die precies tegen de rubbers van de koplamp aan komen, maar ik zie even niet in hoe dit aan elkaar bevestigd wordt? Gewoon een grote ring ervoor met een bout er door en dan tegen elkaar aan trekken?

Hier zal ik morgen ook foto`s van proberen te maken en plaatsen. Voor wie het hele topic op Motor-forum wil volgen, is hier de URL: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28255631#28255631

Komende week zal ik het TRX achterwiel bestellen zodat ik ook de achterkant kan ombouwen naar 17". Tot nu toe alles nog binnen budget, maar het begint wel krapjes te worden!
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2017, 18:06:30 door -Erike- »

Beertje

• Official Club Member
« Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2017, 20:00:12 »

Je had de poten los las ik.

Eventueel in het vervolg vastklemmen in de bankschroef, maar wel met klosjes hout tussen de poot en de bankschroefbekken ( en niet op de ronding klemmen, maar op de uitsteeksels )

Een helper is ook handig, kan de een de binnenkant tegenhouden en de ander de inbus losdraaien.

Je kunt meer kracht op de inbus zetten door die te verlengen met een buis o.i.d, het lijkt soms wel of die met 600 NM vast zit i.p.v 60 NM.

« Laatst bewerkt op: 26 maart 2017, 17:22:35 door Beertje »

FJRob90

• Official Club Member
  • Geldrop N.B.
« Reactie #27 Gepost op: 26 maart 2017, 08:36:45 »

Erick niet aan gedacht toen je de rest ophaalde.
Als je een keer in de buurt bent dan kom de as maar halen die hoort er gewoon bij voor dezelfde prijs.
Yamaha FJR 1300 bwj 2002

-Erike-

• Official Club Member
« Reactie #28 Gepost op: 28 maart 2017, 19:00:59 »

Ha Rob,

Ah super! Ben alleen niet vaak in de buurt...

Ik los het eerst op met ringen en als hij rijd vind ik het een mooi moment om een proefrit op de FJ te maken naar je toe!

Inmiddels ook een doorgerotte uitlaatklem bij de Collector van de nr. 3 cilinder afgehaald. Deze heeft een collega van me gelukkig liggen dus die kan ik zo vervangen. Zie wel dat er bij de aansluiting van de oliekoeler op het blok behoorlijk veel olie zit. Hier op voorhand nieuwe o ringen in stoppen lijkt me geen overbodige luxe! Weten jullie of daarvoor de uitlaatbochten van de nr. 2 en 3 cilinders er af moeten?

Met het loshalen van de achterremklauw helaas een ontluchtnippel afgebroken. De ander kwam met moeite wel los. Ik hoop dat ik deze met een uitdraai-gereedschapje er nog uit krijg, anders moet ik de boer op voor een 'nieuwe' achterremklauw.

Lekker sleutelweer deze week, dus updates volgen!

FJRob90

• Official Club Member
  • Geldrop N.B.
« Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2017, 08:44:27 »

Remklauw heb ik ook nog wel.
Yamaha FJR 1300 bwj 2002
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6  Allemaal   Omhoog