FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: FJ1200 1TX opbouw en modernisatie  (gelezen 7338 keer)

Beertje

• Official Club Member
  • Geslacht: Man
Re: FJ1200 1TX opbouw en modernisatie
« Reactie #75 Gepost op: 19 juli 2017, 13:40:52 »

Ik zeg Mischa aanspreken voor een paar nieuwe silent blocks (of had je die al gedaan)

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rootsaertwebshop/c-3816137/zijspan-onderdelen/

is ook zo ... zat een paar jaartjes te laat. Al kun je natuurlijk alles verbouwen ;) (probeer mijn stommiteit te verdoeselen)

Meer argeloosheid dan stommiteit.
Het is nog nooit zo licht geweest, of het werd wel weer donker.

-Erike-

• Official Club Member
  • Rijswijk (ZH)
« Reactie #76 Gepost op: 27 juli 2017, 15:10:42 »

Even niet zoveel voortgang te melden. Wel een vraagje! Ik stoor me eigenlijk aan het achterspatbord. Vind `m veelste lang. Er schijnen kortere in omloop te zijn. Heeft iemand er een die `m met mij wil ruilen toevallig?

Fred

• Official Club Member
  • Noord Scharwoude
« Reactie #77 Gepost op: 27 juli 2017, 15:12:45 »

Zet er gewoon de zaag in 😀
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Eelco

• Official Club Member
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
« Reactie #78 Gepost op: 27 juli 2017, 15:31:20 »

Ik heb wel een korte. Wil um wel ruilen. Zaag = zonde
FJ 1200 ABS 3CY 1994

Eelco

• Official Club Member
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
« Reactie #79 Gepost op: 28 juli 2017, 12:35:14 »

foto:
FJ 1200 ABS 3CY 1994

-Erike-

• Official Club Member
  • Rijswijk (ZH)
« Reactie #80 Gepost op: 21 mei 2018, 17:30:03 »

Zo, het is een tijdje stil geweest, maar er zijn weer vorderingen te melden! Ik heb van Ron een topkuip in de kleur van de rest van de motor over kunnen nemen en gelijk ook maar een officieel kort ruitje. Rijd ie er beter door, nope, maar het ziet er wel weer strakker uit! Tijdens het omwisselen van de topkuip ook direct maar mijn retro gele pitje vervangen door een Osram Nightbreaker 130% pitje.

Van het weekend een mooi ritje en dan eens kijken of ik mijn achterveer ook kan laten reviseren bij JD Shocks  8-)

Vooralsnog ben ik alleen nog in de markt voor

- bijpassend voorspatbord
- rechterspiegel in dezelfde stijl als mijn linkerspiegel

-Erike-

• Official Club Member
  • Rijswijk (ZH)
« Reactie #81 Gepost op: 1 juli 2018, 22:28:40 »

Het ritje in het sauerland zit er weer op! Heerlijk de FJ uitgelaten en weer lekker wat bochtenkilometers gemaakt.

Vanochtend maar eens geprobeerd de schokbreker te demonteren en dat ging verbazingwekkend soepel. Alles kwam zo los en bleek goed in het vet te zitten. Een van de vorige eigenaren heeft er dus altijd goed voor gezorgd!

Morgen afspraak maken met JD shocks in Pijnacker om de schokbreker te laten reviseren en te kijken of er een sterke veer in gezet kan worden. Een likje verf kan ook geen kwaad  :angel:

Nor

• Official Club Member
  • 't Zand N-H. FJ Hospital.
    • Arrow classic rock
« Reactie #82 Gepost op: 2 juli 2018, 23:33:44 »

Ziet er weer strak uit, Erik.!!   :mrgreen:
FJ 1200  pleasure you can't measure.!

De échte liefhebber, die haal je er zó uit.!!

Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

FJ 1100  '85  36Y
FJ 1200  '86  1TX (in revisie)
FJ 1200  '87  1TX
FJ 1200  '90  3CW
FJ 1200  '92  3XW

-Erike-

• Official Club Member
  • Rijswijk (ZH)
« Reactie #83 Gepost op: 25 augustus 2018, 13:44:25 »

Het heeft even geduurd, maar er is weer nieuws te melden! Na de trip naar het sauerland kwam ik er achter dat mijn koppeling het steeds minder goed deed. Het reservoir op het stuur bleek leeg te zijn. Na vullen en ontluchten kon ik weer verder rijden, maar bij parkeren viel me op dat er als ik weg wilde rijden steeds een plasje bij de jiffy lag. Ja hoor, koppeling slave weer lek, ondanks de vorig jaar vernieuwde seals.  :oops:

Bij demontage was goed zichtbaar dat de rubber ring helemaal beschadigd was op de randen. De cilinderwand was behoorlijk aangetast, ondanks mijn voorzichtige polijstactie vorig jaar. Ik heb besloten het probleem maar voor de komende 30 jaar op te lossen, en heb een nieuwe koppelingsslave besteld bij Goedhart Motoren. Na twee dagen lag deze al klaar! Ik heb gelijk het deksel van het voortandwiel losgehaald, geschuurd en opnieuw gespoten en omdat ik toch bezig was, gelijk ook het frame en de jiffy opnieuw van een laagje verf voorzien. Ziet er toch heel anders uit! Resultaat is een perfect werkende koppeling en dat het nu wel erg opvalt dat de rest ook wel een likje verf kan gebruiken...

Nadat Jan Droog terug was van vakantie ben ik daar ook langs geweest met mijn veer. Deze bleek door de jaren heen toch behoorlijk wat veerkracht kwijt te zijn geraakt en ook de demper had er niet zo`n zin meer in. Gelukkig had Jan nog een Öhlins veer liggen welke toch 20kg/cm sterker was dan de oude (144kg/cm versus 164kg/cm). Na twee daagjes kon ik ook hier mijn gereviseerde demper en veer meenemen. Gelijk maar gemonteerd en wat een verschil! De motorfiets zakt nog steeds wel wat in als hij van de bok af komt, maar met rijden zit ik rechter op en bij drempels word ik niet meer gelanceerd. Het echte bochtenwerk moet ik nog uittesten, maar ik merk nu al dag en nacht verschil met de oude! Echt een aanrader!

Probleem wat ik nu wel heb, is dat mijn kettingkje om de veervoorspanning te veranderen geheel naar de &*^$^& is. Deze moet eigenlijk vervangen worden, maar hoe kom ik in vredesnaam aan zo`n kettingkje? Ook ben ik met demonteren het plastic pijpje kwijt geraakt wat over de stelveer van de demping heen zit. Heeft iemand deze wellicht over?

Nu kan ik een nieuwe ketting erom gaan leggen en dan zijn de klussen voor het komende jaar weer voorbij! Ik heb namelijk voor de komende editie van de 500 euro challenge een BMW K75 RT gekocht voor wènag. Deze ga ik binnenkort ophalen en goed rijdend maken. Eind dit seizoen mag de Fj dus van een winterslaap gaan genieten tot in de zomer van 2019 als de BMW weer de deur uit is. De FJ is namelijk een blijvertje  :mrgreen:  Hoop eind dit jaar nog een toertje naar de Eifel te kunnen maken, dus het topic zal nog een stukje rustiger worden dan het al was!

Ik doe ook alle overbodig geworden FJ onderdelen weg, dus als iemand een kort FJ 3CV/3XW achterspatbord wil (die van Eelco hierboven), laat het weten! Ook staat mij oude rood-witte topkuip te afhaal! De volledige remmerij van de 1TX (inclusief anti duik units) is ook beschikbaar als ook de hoofd koppelingcilinder. Ik ben de schuur aan het opruimen en kan dit toch nooit meer gebruiken.

zie daarvoor dit topic! https://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=22134.0
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2018, 14:01:23 door -Erike- »

-Erike-

• Official Club Member
  • Rijswijk (ZH)
« Reactie #84 Gepost op: 19 juli 2019, 10:48:35 »

Het is al weer een tijdje geleden, maar er is weer werk aan de FJ winkel!

De BMW is de deur uit, en er is nog een FJ bij gekomen! Weer een blauw-wit-rode, en dit keer uit 1987! Deze heeft volledig intact kuipwerk, en een tank zonder deuk, dus ik ben alle goede delen van mijn 'oude' FJ aan het ombouwen naar de 'nieuwe'. Daarna is het plan dat de 'oude' weer in de verkoop gaat. Uiteraard met volledige gereviseerde remmen en koppeling en verse olie  :-)

Ook heb ik inmiddels alle onderdelen voor de TRX ombouw binnen. Zo ook de remklauwhouder voor onderhangende remklauw. Hier moet volgens de berichten 1cm materiaal af aan de buitenzijde, zodat het geheel tussen de achterbrug past. Ik heb wat foto`s genomen met de vraag, klopt het als ik dit materiaal weg haal?

Herbert

• Bestuur
  • *
  • Of Wha
« Reactie #85 Gepost op: 20 juli 2019, 08:24:40 »

Zoiets moest ik er ook afhalen...
FJ1200 3xw 1991
Honda CRV 2007 Executive
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"

Fred

• Official Club Member
  • Noord Scharwoude
« Reactie #86 Gepost op: 20 juli 2019, 10:01:49 »

TRX heeft toch een 5j velg?
Dan lijkt dit me wel veel
Van de Fzs600 schuif je de set er zo tussen. Ook 5j
Alleen onderhangende remklauw
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Nor

• Official Club Member
    • Arrow classic rock
« Reactie #87 Gepost op: 20 juli 2019, 19:31:58 »

TRX is idd 5J. Maar er moet wel een cm vd remtanghouder af, dat klopt.

Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

FJ 1100  '85  36Y
FJ 1200  '87  1TX
FJ 1200  '90  3CW
FJ 1200  '92  3XW

-Erike-

• Official Club Member
  • Rijswijk (ZH)
« Reactie #88 Gepost op: 13 augustus 2019, 21:15:27 »

Het is me helaas niet gelukt om de TRX remklauwhouder op tijd af te vijlen/zagen/frezen en een nokje aan de onderkant van de brug te lassen, dus is de slijptol in de FJ remklauwhouder gegaan. Een half uurtje slijpen en vijlen en voila!

De remklauw pakt wel ontzettend weinig schijf, maar voor een tripje moet het wel kunnen. Winterprojectje wordt dus de TRX klauw passend maken en het nokje laten frezen en lassen. Of weet iemand een grotere schijf die op de TRX velg past?

Inmiddels is er ook een ABM Superbike adapter en stuur onderweg, alsook een eindeloze nieuwe ketting. Zodra deze binnen zijn, kunnen ze gemonteerd worden! Er komt dan gelijk een OSCO op, een dubbel relais voor de koplamp en (nieuwe) toeter. Het moet af over twee weken, want dan ga ik op vakantie en als ik terug ben, ga ik RDGA rijden met de FJ  :-D

Nor

• Official Club Member
    • Arrow classic rock
« Reactie #89 Gepost op: 13 augustus 2019, 22:41:51 »

Waarom zet je de grote (FJ) schijf er niet ff op dan?

FJ 1100  '85  36Y
FJ 1200  '87  1TX
FJ 1200  '90  3CW
FJ 1200  '92  3XW
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7  Allemaal   Omhoog

cuneate-rose